Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tracer9
Efter att bilen en S60 D5 2011 stått en månad så visade det sig att det uppstått ett strålkastarfel när jag svänger kraftigt åt höger. Felmeddelandet visas några sekunder efter att högersvängen gjorts och försvinner lika snabbt. Lysena verkar också visa en normal ljusbild. Detta har pågått i ca 2 veckor nu. Efter att ha kopplat upp mig med Vida/Dice så framkommer det följande fel i historiken: HCM-B104301 Front axle sensor, General failure information, general electrical failure också är det en bild på ljusviddsregleringarna. Är det bara att byta ut ljusviddsregleringen, i så fall vilken? För är det inte en på vä och en på hö fram?
(Den på bakaxeln bytte jag för övrigt för nått är sedan.)
Svar på min egen fråga, det finns bara en sensor vid höger fram. Plockade loss och rengjorde sensorn med arm i söndags, var alldeles ingrodd med torkad lera och rost, felet blev tyvärr bara mer frekvent efter den genomgången. Har nu beställt en ny.

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]