Moderator: Moderatorer

lennarte skrev: fre 10 nov 2023, 07:46 Känns nästan som det skulle vara vatten i tanken. Det ska väl vara omöjligt när man kör på "K-Sprit" ???
Varit på "samester" i "stora staden" och kollat på Änglagård på Osksrsteatern. Tåg 5 tim. till Stockholm och flyg hem 1 tim.
Volvon har stått nästan en vecka så så jag startade den idag för felsökning. Gick som en klocka, tills den blev varm. Då började den "hoppa" igen
... 🤬🤬🤬 Körde och köpte STP insprutningsrengöring med "vattenutdrivning"
Eftersom knarren bara rullar på fick den sig ett lager gtechniq c2 och rangöring av inredning och säten. Om tre veckor får den sin åriga service ;-)
Användarvisningsbild
av Jefe
Haft bilen inne hos rekondfirman för iläggning av stenskott på huven.
Så nu är den inte längre vitprickig.
Passade samtidigt på att få en ppf film på huven för att lindra framtida stenskott.
Släckte Felmeddelande "City safety serv erfodras" på min V60 med hjälp av Biltemas Diagnosverktyg idag. Felet uppstod då jag bytt ABS givare höger fram. Volvo ville köra en felsökning för 2195:-. Diagnosverktyget kostade 1099:- på Biltema.
Tvättat bilen och kom på i tvätthallen att jag borde haft med kallavfettning... Nåväl, det får bli nästa gång! Det blev ändå hyfsat rent jämfört med katastrofen innan... 8-)
Har även satt CTEK Free:n på laddning och laddat ner kartuppdateringen som släpptes i torsdags till ett USB-minne, den får läggas in i bilen kommande vecka :-)
Underhållsladdat mitt 10 år gamla Banner 100Ah AGM-batteri lite grann inatt/idag. Blir väldigt många dieselvärmar-timmar i V70in nu när temperaturen kryper under nollan så känns schysst att bjuda på lite extra kräm mellan varven. Tyvärr startar den ju automatiskt på V70N och det går ju inte stänga av utan att pilla i CarConfig (eller dra säkringen i säkringslådan :P). Bilen fick också en fulltank B0, så även dieselvärmar-tanken i backluckan :-)
Användarvisningsbild
av Kaxe
Paddepanik skrev: tor 02 nov 2023, 11:03
Kaxe skrev: ons 01 nov 2023, 10:20 Tvättat bilen och varit till Helmia bil och fått ny mjukvara installerad, nu kan jag starta Dieselvärmaren via startnyckeln med några knapptryck, bye bye Volvo on call .....
Hur funkar det? jag har nyligen köpt en v60 med värmare, dock saknar den tidur så måste gå ner och starta den manuellt om jag vill använda den. Hade varit smidigt att peta dit ett tidur, går det med mjukvaran med eller endast till fjärren? Och vad kostade kalaset?
Sorry för sent svar,inte varit inne på ett tag , mjukvaran jag la in var för startnyckeln och kostade 3200 kr, räckvidd 20 meter på min 2012:a , bilar med keyless har 100 meters räckvidd på sin nyckel.
fjohan82 skrev: lör 18 nov 2023, 16:01 ... laddat ner kartuppdateringen som släpptes i torsdags till ett USB-minne, den får läggas in i bilen kommande vecka :-)
Var hittade du uppdateringen? När jag kollade tidigare idag fanns bara den gamla uppdateringen med varning för andra vägsidans fartkameror.

https://www.volvocars.com/se/support/downloads/maps/mca
Senast redigerad av 1 Närking, redigerad totalt 0 gånger.
Närking skrev: sön 19 nov 2023, 22:15
fjohan82 skrev: lör 18 nov 2023, 16:01 ... laddat ner kartuppdateringen som släpptes i torsdags till ett USB-minne, den får läggas in i bilen kommande vecka :-)
Var hittade du uppdateringen? När jag kollade tidigare idag fanns bara den gamla uppdateringen med varning för andra vägsidans fartkameror.
Publicerad 16/11/2023

https://www.volvocars.com/se/support/do ... mca/europa
  • 1
  • 1817
  • 1818
  • 1819
  • 1820
  • 1821
  • 1912

Hallå! Det där ju motorlampan som lyser[…]

Det är slangen till vevhusventilationen. Det[…]

Chippning av 940ltt 1996