av Doomis - fre 28 apr 2023, 18:40
- fre 28 apr 2023, 18:40
Stängs det så stängs det, det är bara leva med det.
2025 är Sensus Connect 10 år gammalt. Precis lagom för Volvo att släppa skyldigheterna att hålla det vid liv..
Försök uppdatera en Sensus IAM 2.1 navigation t.ex. Det går inte, men det finns över en miljon bilar ute på vägen......
slc skrev:I en verden der ikke kapitalismen råder ville jeg sagt nei. Men Telenor og Telia er begge private selskaper (vet ikke om dere har flere nett-eiere enn dem i Sverige? i Norge eier de i hvert fall alt), og begge disse har fått ansvaret for å selv avgjøre når de ønsker å stenge nettet. Det er altså ingen myndigheter (i hvert fall ikke i Norge) som tvinger dem til å la GSM ligge helt eller delvis åpent. Men håper jo på at myndighetene griper inn dersom det i 2025 fortsatt viser seg å få veldig store konsekvenser pga utstyr som ikke kan bruke 4G eller 5G.
Ett håp jeg klamrer meg til er at EU la føringer for eCall-systemer i bil, og når dette ble innført fantes det fortsatt ikke gode nok systemer for 4G-nettet som samtidig var pålitelige nok til å brukes i en nødsituasjon. Jeg ser noen fremdeles argumenterer med at VoLTE fremdeles ikke fungerer like bra som GSM gjør nå, og i hvert fall ikke på tvers av landegrenser, noe GSM gjør alldeles utmerket.
Det mangler ikke på gode argumenter for å forsinke en fullstendig nedstenging av GSM-nettet, men det krever at myndighetene (eller kanskje til og med EU) involverer seg og beordrer en utsettelse. Jeg er enn så lenge forsiktig optimist, men det krever jo at det blir mer bevissthet rundt det.
Stängs det så stängs det, det är bara leva med det.
2025 är Sensus Connect 10 år gammalt. Precis lagom för Volvo att släppa skyldigheterna att hålla det vid liv..
Försök uppdatera en Sensus IAM 2.1 navigation t.ex. Det går inte, men det finns över en miljon bilar ute på vägen......