Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har sååå dåligt halvljus då plasten på halvljus är körda....

Så antingen STARK halvljus som passar xenon eller Dimljus fram med kraftigt bra lyse!!

Inte för besiktning :)

Men för att kunna se.

Tips?

Eller har någon dimljus passande komplett?
Eller både vänster och höger komplett med bra plast som passar v70 facelift 05-07!

Betalar BRA för en lösning.....

Har så mkt helljus extra. Men hjälper noll då man oftast möter ngn.......

Tack på förhand :-) ;-)
Ronny
Jag tror att du kommer att få mycket svårt att hitta dimljus som kan ersätta halvljuset. Dels sprider alla dimljus jag känner till ljuset så brett att det mesta ljuset lyser ute i "skogen" och mycket lite hamnar på vägen. Och dels har många (dom flesta?!) dålig ljus/mörkergräns så att ljusen måste ställas ner rätt mycket för att inte blända. Då hamnar ljusbilden alltför nära bilen för att göra någon nytta.
De dimljus jag har i original på min SAAB är helt värdelösa så jag har aldrig några lampor i dem för att inte riskera nedslag på besiktningen. Mycket bättre halvljus får jag dock när jag sätter in LED-lampor i strålkastarna

Det bästa du kan göra är nog att fixa till dina original strålkastare så att dom lyser bättre. Söker du hittar du på nätet många exempel på hur du kan fixa till dina plastglas så att dom blir bättre. Det blir en bra början.
Har tyvärr så oerhört dålig plast att vi försökt 2 ggr med riktig rekond men det är kört. Sitter på insidan också.... :devil:

Så letar alternativ...

Hopplöst o hitta begagnade som är bra och original. :crying:

Så ledljus på halvljus lampan kan vara ett alternativ.
Bara det inte stör och blir blinkande skit av det :) Hittade iceblue 55w på diodhuset. Men måste ju klara besiktning också....
Men dom var dyra. 950 kr styck!?

Tips på ngt alternativ någon?

Eller om ngn vet begagnade hela lyktorna.

Ha det bra
Ronny
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... tare/Alla/

Xenon verkar vara dyra men i ej-xenon-lampor kan man ju sätta in en LED-lampa som troligen lyser bättre än xenon. Det är visserligen olagligt men det är ju bara att byta till vanliga glödlampor inför varje besiktning och hoppas på att ingen upptäcker vad man kör med under mellantiden.

Jag har kört med H4 LED (hel- och halvljus i samma glödlampa) flera år i min gamla SAAB och det har fungerat bra. Men jag byter förstås till vanliga glödlampor inför besiktningen
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]