Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreasT
Hej!

Har en XC60 -2016 som varnar för låg batterispänning i nyckeln. Har bytt batterier och testat olika märken på batterier men samma felmeddelande kommer tillbaka efter någon dag eller två. Nyckeln fungerar bra och har bra räckvidd men felmeddelandet kvarstår. Någon som varit om liknande och löst problemet?
AndreasT skrev: mån 13 nov 2023, 14:22 Hej!

Har en XC60 -2016 som varnar för låg batterispänning i nyckeln. Har bytt batterier och testat olika märken på batterier men samma felmeddelande kommer tillbaka efter någon dag eller två. Nyckeln fungerar bra och har bra räckvidd men felmeddelandet kvarstår. Någon som varit om liknande och löst problemet?
vilka märken har du provat?
Även "kända" märken kan ur fabrik vara lågt batterispänning. typ under 3V (även om det är nya).
Användarvisningsbild
av oan
AndreasT skrev: mån 13 nov 2023, 14:22 Hej!

Jag köpte batterier på Kjell och Company och fick samma problem som du har.
Köpte då nya batterier på Jula, vill minnas det var GP, och dessa fungerade utan problem.
Tråkigt och irriterande att de säljer kassa batterier på Kjell.
Användarvisningsbild
av Derank
Problemet har inte med <kjell att göra, jag råkade ut för samma sak förra året, köpte Varta på claase, funkade några veckor sedan samma sak, köpte nya på nån butik jag inte mins, GP batt, samma sak efter några veckor. Köpte nya hos Volvo åf, nu ca 15mån senare samma sak. Orginalbatteriet höll i 3år ca. Vwerkar vara just den här typen av batt som av någon konstig anledning har låg spänning redan då man köper dom.
Mina bilnycklar(båda har sina original batteri; så 13år) och än inte behövt byta. har dock köpt 2st Varta (kostade inte mycket typ 10kr/st) ifall det skulle behövas bytas ut..
av kievY
Min bil är från 17, vad jag vet så är batterierna fortfarande original. Har inte behövt byta. Försöker byta nyckel 1 gång om året så man varierar. Har keyless på min.
av Xkzoom
Kan bero på att batterier är ju en förbrukningsvara och vem vet hur lång tid de tar tills batteriet går från Produktion - Lager - Transport - Butik - Kund
Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Vad är det för bil???

3G släcks

Tackar, jag har samma sim-kort från när[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]