Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nja, tänkte mera att det går att regga som ombyggt i så fall, om man byter motor komplett med drivlina och hela bromssystemet.

Kollade faktiskt på det idag! Har Volvos verkstadsmanual över elen att gå efter, och jag tror att jag lyckats bena ut hur det blir smidigast nu. Det som blir rörigt är ju att det sitter ihop med kablage till lysen och annat. Nog har jag kollat på det en del, ville bara kolla om nån gjort nåt liknande och kunde ge lite vägledning.

Jag kan återkomma när jag fått ihop det och meddela hur det gick och hur jag gjorde!
Det här gick vägen sen, bytte motor samt delar av elsystemet. I stora drag så var det bara att separera motorns och bilens elsystem och sen byta det från ett par kontaktatycken under säkringsdosan. Det var två kablar som inte gick ner till kontaktstyckena utan fortsatte över i torkardiket, dom klippte jag och lödde ihop med nya elsystemet istället.

Det hjälper nog att ha demonterat motorn ur donatorbilen själv så man vet var allt hör hemma.

Ett kul projekt i stora drag!
Kul med återkoppling! Det var en rejäl trådlyft :)
Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]