Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av broman
Hej jag har en volvo v70 -02 som är importerad som INTE har en multiratt de vill säga en ratt med kontrollerna till att höja volymen på sterion och farthållare mm , De jag undra är nu om det är bara att stoppa dit en så att man får det att funka med sterion eller måste man lägga in mjukvara i bilen så det ska fungera?

Och Farthållaren det har jag ingen på bilen vad krävs för att få det i bilen??

//Broman
av oldtimersmc
Du får nog byta bil mistänker jag för can ställer till det + att man varit flitig på att spara in på kabage...
Obs detta är troende inte vetande...
Priset för att nå det du vill överstiger kostnaden att byta bil
Användarvisningsbild
av wissel
Jag tror att det bara är att köpa in Spaken på Skroten, trycka i den o Mjukvaran hos Volvo Verkstad, kostnad programvaran var tidigare 3600:-
Dataspaken finns säkert relativt billigt på alla skrotar, ett par tre hundralappar eller så !

Under förutsättning att du har Volvo HU XXX radio så var det iaf på min bil bara att montera knapparna vips funkade allt MEN då hade jag
Cruisen tidigare. Priset på Volvo för knappsatsen ca 400-500 kronor.
Ingen mjukvara behövdes för volymkontrollen.....
Lycka till dom är guld värda.
av Yggdrasil
Tar upp frågan igen.
Jag har nyss bytt ratt på min V70 2002 så att jag har Cruise kontroll och volym kontroll men den det funkar inte. Så det känns inte som det bara är plug’n’play.
Vad mer behöver jag göra?
Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]