NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan alla! Som rubriken lyder så behöver jag hjälp att hitta dämpare bak till min v50 t5 awd. Hittar inga någonstans ☹️ står bara ”ej awd” på alla jag tittat på. Vad jag har förstått så skiljer sig dämparna på fwd och awd så man måste ha dämpare specifikt till awd. Någon här som vet var man kan få tag på dämpare som jag behöver?
Dom79 skrev: lör 28 okt 2023, 00:35 Hejsan alla! Som rubriken lyder så behöver jag hjälp att hitta dämpare bak till min v50 t5 awd. Hittar inga någonstans ☹️ står bara ”ej awd” på alla jag tittat på. Vad jag har förstått så skiljer sig dämparna på fwd och awd så man måste ha dämpare specifikt till awd. Någon här som vet var man kan få tag på dämpare som jag behöver?
Har du nivomat dämpare eller vanlig hederlig gasdämpare ?
Om inte Google ljuger allt för mycket kostar nivomat ca 3000kr/styck.
Ett alternativ är någon form av ombyggnad till standard, exempelvis (om den passar awd) https://geparts.se/sv/ombyggnadssats-ni ... ii-v5.html

Om "ej awd" per automatik innebär nivomat vet jag dock inte.
UnleashFusion skrev: lör 28 okt 2023, 01:00
Dom79 skrev: lör 28 okt 2023, 00:35 Hejsan alla! Som rubriken lyder så behöver jag hjälp att hitta dämpare bak till min v50 t5 awd. Hittar inga någonstans ☹️ står bara ”ej awd” på alla jag tittat på. Vad jag har förstått så skiljer sig dämparna på fwd och awd så man måste ha dämpare specifikt till awd. Någon här som vet var man kan få tag på dämpare som jag behöver?
Jag har vanliga hederliga gasdämpare. Var ute och kollade
IMG_0919.jpeg
IMG_0919.jpeg (2.45 MiB) Visad 408 gånger
IMG_0924.jpeg
IMG_0924.jpeg (2.51 MiB) Visad 408 gånger
Dom79 skrev: lör 28 okt 2023, 19:16
UnleashFusion skrev: lör 28 okt 2023, 01:00
Jag har vanliga hederliga gasdämpare. Var ute och kollade

IMG_0919.jpegIMG_0924.jpeg
har du möjlighet så åk till din närmaste volvo ÅF och fråga om artikelnummer/vad det kostar för stötdämpare just för din bil. Du bör även seöver dina fjädrar-bak..(bara jag eller inbillar jag angående fjädrarna är sprucken/kan gå av inom snar framtid?)
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]