Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sidan för att ladda er kartor är uppdaterad iallafall. Dock kan jag tycka att de skulle haft en tydligare varning på sidan än att lägga till det som brödtext. Får se om det fixar sig om ca. en månad men det är bra att veta det gäller bara i Sverige.
Ett navigationssystem som introducerades 2013. Kartan lagras på en intern hårddisk. Uppdatering görs med ett USB-minne (32 GB) och kartorna laddas ned kostnadsfritt från Volvo Cars-supportwebbplatsen. Viktig information! EU-kartan innehåller ett, för Volvo Cars, känt fel som gör att man, i Sverige, inte får upp några varningar för fartkameror i körriktningen. Istället blir man varnad för fartkameror i motsatt körriktning. Detta fel kommer att vara löst i nästa kartsläpp som planeras släppas i mitten av November. Vi ber om ursäkt för detta.
Jag hade kvar kartorna från 2022 på ett USB-minne så då jag såg problemen
med 2023-kartorna prövade jag ladda in 2022-kartorna igen och det gick bra.

Ett annat problem som uppstod (jag tror det var) när jag laddade in 2023-kar-
torna i bilen var att istället för att som tidigare visa körriktningen uppåt så har
navigationen börjat visa norr uppåt med följd att man ibland ser körriktningen
tex. rakt nedåt - lite irriterande. Och det försvann ej då jag bytte tillbaka till
2022-kartorna. Det är kanske någon inställning man måste justera ... .

Mvh
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]