Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Nu har jag ett stort skittungt batteri på hallmattan. Återkommer med lite bilder och beskrivning för bytet när jag orkar ta tag i det.
Fun fact:
Tre "WTF?" har inträffat under söket efter batteri:
1. 80Ah kostar ca 2.700 och 95Ah kostar ca 2.300. Alltså billigare att köpa det stora. Behövde inte räkna länge på det innan jag hade bestämt mig...
2. Volvo Original är väldigt prisvärt jämfört med de stora ledande(?) märkena såsom Varta. Även jämfört med exempelvis Biltema som tar 2.500 för sitt 95Ah H8.
3. Bilia var billigast?! (största WTF? hittills). Dessutom ingick det tydligen kanelbulle och varm choklad, till dotterns stora glädje. "Måste vi åka till den där affären?!" byttes sedermera till "Kan vi inte åka tillbaka till den där affären!?".
av least
Att Volvos 95 Ah batteri är billigt tyder på att man köper stora volymer, och har en lägre intjäning på batterierna som reservdel.
Troligen ett medvetet val för att kunden ska köpa det "rätta" batteriet vid behov, och uppleva priset som rättvist.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]