Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan! Äger en volvo xc70 2005 som jag tycker fungerar bra i allmänhet, men när jag krokar på en släpvagn så blinkar alla som tokiga med helyset när dom möter mig. Ena halvljusets lykta (xenon) fungerar den automatiska nivå justeringen på, men den på förarsidan är stum. Sätter jag på hellyset, så justeras både halvljus lyktorna uppåt, som de ska, för att ge en bättre ljusbild framåt. Detta får mig att tro att halvljus motorerna fungerar. Samt eftersom den ena lyktan har fungerande självjustering så antar jag att nivå givaren som jag läst ofta krånglar som sitter under bilen, även den fungerar som den ska. Besiktningsmannen var lite små tjurig angående den lyktan som är stum men släppte igenom det ändå. Är det någon som har haft samma problem eller någon aning om vad som kan vara orsaken? Ställer jag mig på dragkroken, ser kag tydligt hur högra xenon halvljuset justeras. Men den vänstra pekar bara mer uppåt, liksom följer bilen.
Vänliga hälsningar,
John
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]