Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Apexdado
Smörjde rattaxelknuten och försökte smörja fjäderbenslager idag. Blev något bättre men fortfarande inte som det ska vara.

Servopumpen viner och den gör det även vid stillastående med hjulen rakt fram. Det får mig återigen att tro det är den som är dålig.

Testar smörja det jag kan vid styrväxeln nästa helg, blir det inte bättre så får jag väl chansa och byta pumpen. Eller lämna in den på felsökning, blivit tipsad om en bra mindre volvo-verkstad utanför stan av en kollega.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Har det inte diskuterats här nyligen att det kan bli något fel på servobehållaren som i sin tur gör att pumpen låter illa..
av S6024t
Filtret i behållaren då,? Hade samma bil som du/TS.. Går inte att byta,jag köpte ny behållare,blev bra sen,...såg nu att du bytt behållaren!
Användarvisningsbild
av apersson850
Rattaxelknuten skar ihop på min 854 Turbo en gång i tiden. Jädrar vad tungt det gick att styra då. Sen släppte den plötsligt. Då gick det lätt igen, men styrningen glappade som på en gammal Ferguson 35 traktor.

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]