Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rilleman3
Hej

Har en v 70 2005, med high performance. För ett tag sen skorrade det i vänster högtalare fram. Idag märkte jag att den vänstra att den spelade bara diskant ljud och hade ingen bas. Sen kollade jag den högra fram och det lät likadant där. Kan båda högtalarna fram vara"sprängda"? Eller kan det vara nåt annat fel?

Rille
av rosefors
Standardfel på high performance. Spolen fastnar i magneten. Byt elementen till några high performance som fungerar eller bara de vanliga "performance" som finns på varenda skrot. De funkar de med men går inte sönder som high performance.
av Rilleman3
okej jag har köpt en high performance till den vänstra på skroten redan, men att båda skulle vara kassa trodde jag inte. Är det samma ljud i performance högtalarna?
av rosefors
Det är inte riktigt samma ljud, men jämfört med eftermarknad vill jag nog påstå att det är ett bättre alternativ att använda volvos "standardhögtalare".

Dock har jag uppfattningen att det finns två olika "performance"-högtalare, en tidig variant och en senare. Jag vill påstå att den tidiga varianten som satt på 00-03-nånting låter väldigt bra för att vara de enklaste högtalarna volvo har (förutsatt att man använder förstärkaren under stolen), men så har jag också haft en bas där bak som spelat de låga frekvenserna.

Värt att notera: I de tidiga årsmodellerna av "performance" satt samma diskanter i dörrarna som i high performance. Den enda meningsfulla skillnaden mellan peformance och High performance på dom tidiga årsmodellerna var då att den senare hade separat förstärkare under stolen.

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att loss[…]