Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Njz
Tjena, märkt nu när de varit kallt ute så går min 945 på 3 cylindrar i kanske 5 minuter när man startat och ska åka..
Vad kan de bero på? Känner även att den går lite olika när man gasar på när den är varm, ibland skjuter den på väldigt bra och ibland sämre..

sitter gröna spridare, chip, t3t4 turbo på.
Senast redigerad av 2 Njz, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av lennarte
Toppackning? Så gjorde min Datsun Pickup när det läckte in vatten i en cylinder över natten. Börja med att kolla tändstiften
Användarvisningsbild
av lennarte
Njz skrev: sön 22 okt 2023, 19:33 Nu när jag startade var tomgången på 2000. Åkte i 3 min tomgången är 3000 då
Tjyvluft i insuget mellan LMM och spjällhus, geggigt spjällhus, tomgångmotorn, vevhusventilationen.?? Några felkoder???
Användarvisningsbild
av lennarte
Njz skrev:Tror inte jag kan kolla felkod på en såndär, hur kollar jag tjuvluft?
Det går alltid att kolla felkoder. T.o.m -95 finns en diagnostik box, från -96 får du bygga en själv med en diagnostik box från en äldre Volvo och ett OBD-uttag från typ
https://www.fruugo.se/2022-i-lager-anpa ... coQAvD_BwE
Eller kolla här
viewtopic.php?f=57&t=31891
av Njz
Försökte kolla med min adapter man ansluter till Wi-Fi på telefonen men wifi från adaptern kom inte upp när jag kopplade in den i bilen fast adaptern lyste. Vad kan man annars koll felkoder med på dom?
Användarvisningsbild
av lennarte
Som jag skrev ovan, du får bygga en själv. Inte ens Volvo själv kan läsa dom längre. Kanske någon liten Volvoverkstad i "obyggden" kan ha något kvar.

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]