Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nevyn
Hehe! :lol:
Användarvisningsbild
av PuttePiP
Förvisso är jag ingen "audiofil" men flera med mig tycker det blivit en märkbar positiv skillnad.

Vill du ändå fortsätta diskussionen angående förvrängd ljudbild kan du ju alltid råda/vägleda "Matteb", han har själv lyssnat både före och efter och är en av dem som tycker det blev en märkbar positiv skillnad..

Så förvrängd ljudbild eller inte, det låter bättre än förrut.
och för min del avgör det!
av åklagarn
ja det är väl som när man tvättat bilen man "tycker" att den går bättre...
Användarvisningsbild
av Loner
Ja jag kan inte argumentera mot eller med dig, ljudupplevelser är väldigt subjektiva.

Det enda jag kan säga är att din stereobild blir helt raserad, och mina öron gillar inte alls sånt.

Möjligtvis kan du nu få ett högre ljudtryck i framsätet, och vissa tycker ju att högt ljudtryck är ekvivalent med bra ljud :roll:

/L
Senast redigerad av 1 Loner, redigerad totalt 0 gånger.
av nevyn
Nåja, huvudsaken är ju att man blir nöjd med vad man håller på med själv... Jag hade nog inte gjort på det sättet, men det är ju upp till var och en!
av carpe_nemo
Tänkte ställa en fråga som inte har med ljudbilden att göra utan det tekniska med stereon!
jag har själv en HU-601 och inbyggd rti,så jag gör nog klokt i att anta att jag inte har någon center högtalare :lol:
men kan man byta ut 601:an mot tex 801,803 eller rent av 850:an? borde de inte vara en större enhet (tänker på inbyggd cd-växlare)? har ingen växlare nu men vill ha, å läst att jukeboxen inte är att tänka på då jag har rti :evil:
Några kloka tankar vore toppen :D
Användarvisningsbild
av ah17
PuttePiP skrev:Matteb var nu inte en kyckling.

Klart man kan koppla en centerhögtalare till HU-601/603,
kanske inte enl. regelboken men det är fullt möjligt.

Jag har monterat en centerhögtalare och skarvat den på en av de bakre högtalarkanalerna. Förvisso är jag Förvrängd ljudbild blir det dock om man skarvar på någon av de främre högtalarkanalerna.
Kan du utvidga vad du menar med bakre? Bakdörr eller hatthylla?

Vad menar du med skarva? Parallellkoppla? Rakt av på en av högtalarna?
Användarvisningsbild
av PuttePiP
Det var ett tag sen men har för mig att jag kopplade in centerhögtalaren på
utgången för vänster stolphögtalare bak. Och ja det låter fortfarande bra (inte bara volym) :-)-)
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Inte för att jag förstår mig på det här med billjud direkt, men om man nu vill ha bättre ljud och inte vill uppgradera stereo till en som stöder surround så borde väl alternalivet vara att koppla "2 center" en på vardera sida (om nu stereon orkar driva det dvs) för att inte få en förvrängd ljudbild?
Motorfästen XC60 -17

Du har ett hydrauliskt också men det byter m[…]

945ltt 96 Hög CO på tomgång

Se bild: CO vid tomgång för högt, […]

Anliggande frambroms 740

Jag har två bromsslangar/ok så ingen a[…]

Service Peugeot 107 2007

Vart ock hämtat filter, nu väntar jag ba[…]