Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PontusK
Hej. Ny här på forumet, och ej hittat någon tråd ang detta.
Har en 850tdi -96 som går som en klocka.
D5252t
Dock för någon vecka sen uppkom en grej som jag inte blir klok på.
Under körning, helt utan förvarning eller att den börjar gå sämre, dör den för knappt en sekund, precis som att den skulle starta om sig själv under körning, hoppar till sen är de som vanligt igen.

(Gått med kraftbox som var ställd rätt högt om de kan ha något me de att göra, tagit bort nu för att se om problemet kvarstår eller om de faktiskt var boxen.)

Någon som varit med om samma och vet var jag ska börja kolla, läste att de ev kunde vara glapp i täningslås, varit ute å åkt och dragit i nyckel, tyvärr var de inte så enkelt.

Tack på förhand! :)
Användarvisningsbild
av TommyP86
Är det isolering på kablarna som går till pumpen (följ kablarna från kontaktstycket där du hade boxen)
Vanligt att det droppar olja från vakuumpumpen och/eller diesel från pumpen. Kabelisoleringen tål inte detta och det blir kortis.
av PontusK
Kollade kablarna och kontakten och även tejpat över dem, men ingen tendens till att dem skulle vara i risk för att de skulle kunna droppa något på dem, skapligt torrt faktiskt.
Så min felsökning får gå vidare, någon annan som har varit med om liknande och vet vet jag ska leta efter? :)

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]