Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 69kungen
Fick anmärkning på mitt drag idag när jag å besiktigade bilen tänkte fixa det ihelgen så sa han skulle köpa Tecktyl med linojla i är det bra och vara kan köpa det isåfall.
Användarvisningsbild
av Maxwell
Jag fick en "att tänka på" ang infästningen till dragkroken på senaste besiktningen, så jag har behandlat med Biltemas underredsmassa
och det verkar sitta fint. För att det skulle fästa ordentligt spädde jag ut massan med lite lacknafta första omgången, och sedan kletade
jag på ordenligt under andra. Kanske kan vara något att prova...

//Maxwell
av matzen10
Jag har själv använt Hagmans underredsmassa på 2 Fordar (ingen högoddsare att det var Ford direkt, haha..) och det funkade kanon!
Men jag är säker på att Biltemas funkar lika bra och till en billigare peng. Men, som sagt, Hagmans vet jag funkar.

M V H
--> Matz
Användarvisningsbild
av Nexus
men annars så kan du ju slipa rent från rost och grundmåla sen lacka med vanlig färg och sedan på med rostskydds medel :) . Bara smeta på rostskydd hjälper ej i längden.
av matzen10
grammse skrev:men annars så kan du ju slipa rent från rost och grundmåla sen lacka med vanlig färg och sedan på med rostskydds medel :) . Bara smeta på rostskydd hjälper ej i längden.
Nä, men det var väl självklart att underarbetet ska göras först! ;-)

M V H
---> matz
Användarvisningsbild
av Nexus
matzen10 skrev:
grammse skrev:men annars så kan du ju slipa rent från rost och grundmåla sen lacka med vanlig färg och sedan på med rostskydds medel :) . Bara smeta på rostskydd hjälper ej i längden.
Nä, men det var väl självklart att underarbetet ska göras först! ;-)

M V H
---> matz
säg inte det :wink: Jag har sett de som har sprutat direkt på rosten :shock: OFF TOPIC: När jag besikta för ett par år sedan var det en person som hade försökt lagat en framvagnsbalk på en 145:a (tror jag det var) med spackel och underreds massa. :lol: :lol: Besiktnings mannen hacka på med hammaren och det bara rasa spackel :lol: :lol: . Undra om ägaren skämmdes :wink:
av easypiece
Något jag använt i många år för att stoppa rosten är en blandning av underredsmassa o sågkedjeolja, c:a 50-50. Oljan stoppar rosten och underredsmassan skyddar åtminstone ett par år. Kan även sprutas på med fotogenspruta.
Skrapa bara bort allt löst skit först...

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]