Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Njz
Fått nedslag på besiktningen rostig tvärbalk. Finns inte att köpa en färdig balk. Plåtslagaren skulle de vara väldigt dyrt hos. Med tanke på böjen för kardan.
Hur har ni gjort? Några bilder kanske?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Finns det ingen fordonsmek-utbildning i närheten som behöver ett lämpligt objekt att öva rostreparation på? ;-)
Användarvisningsbild
av Erik Å
Okej. Kolla med någon bilskrot i norra Sverige där bilarna inte rostar lika snabbt..?
Skönt att min gamla V70 har slutat rosta. Har lagt mycket möda på detta men nu fungerar det :-)
Användarvisningsbild
av Hasse53
Enklast måste vara göra som på Volvo Amazon tiden, dvs skära bort rostskadad plåt med vinkelkap/såg, passa in en ny plåtbit och svetsa fast med MIG(fast på den tiden var det gassvets).
/Hasse
Användarvisningsbild
av lennarte
För en händig karl och en bra svets är ingenting omöjligt. Jag beställde klipta raka och u-bockade plåtar (3 mm plåt) och byggde en ny ramdel (hela höger sida från under hytten och bakåt) på min Datsun 1800 Pickup -78 i början på 90-talet. Har även byggt upp nya balkdelen till Amazoner, den bakre svängda delen mot reservhjulsbaljan. Plus mycket annat, jag hade ingen bockmaskin, men ett ganska stort skruvstycke, vinkelslip, plåtsaxar och en c:a 70 cm H-balk (20 x 20 cm) som "städ". Och ett glatt humör.

Tack! Med andra ord går inget att justera ba[…]

Finns ingen hydralik i spegeln.

Funktionen heter "Double Lock" och aktiv[…]

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]