Moderator: Moderatorer
Rödpansar skrev:Vad tror ni är det balanseringsaxeln som låter?Det vågar jag nog sätta en femma på ja.
Rödpansar skrev:Var och visade upp bilen för en tekniker på min lokala Rejmes, han hade hört felet förut men bara på dieslar och vad han visste om så har felets bara funnits på just dieslar, tyckte sig höra mer insugsljud och trodde inte det var balansaxlarna.Min var en bensinare, en T5 och den blev tyst efter bytet!!
Ringde till en större rejmes i en närliggande stad som eventuellt skulle ta in den på lyft och lyssna, dom sa att alla dessa bilar viner mer eller mindre, och att om man byter axel så kan det även bli värre, kan man kalla detta ett normalt modell ljud då för VEA?
Rödpansar skrev:han hade hört felet förut men bara på dieslar och vad han visste om så har felets bara funnits på just dieslar17 av de 43 bilarna i trådstarten med, av verkstad konstaterat, kass balansaxelmodul är bensinare. 40% alltså, och då får man ha i åtanke att det i dessa årsmodeller såldes mycket dieslar.
Rödpansar skrev:Ringde till en större rejmes i en närliggande stad som eventuellt skulle ta in den på lyft och lyssna, dom sa att alla dessa bilar viner mer eller mindre, och att om man byter axel så kan det även bli värre,Seriöst att lyssna underifrån. Ja det var iallafall en ärlig beskrivning av Volvos konstruktionsfel.
Rödpansar skrev:kan man kalla detta ett normalt modell ljud då för VEA?Omformulering av frågan, kan man kalla ett fel som ger avslitna metalldelar i sumpen normalt?
Jag provkörde och provsatt en hel hög […]
XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]
Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]