Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Garanti "mot fabrikationsfel" är samma sak som lagstadgade reklamationsrätten enligt konsumentlagstiftningen, som ligger på EU-nivå och är tre år som grund. Problemet är ju bara att bevisbördan ligger på konsumenten att det är just ett tillverkarfel och inte ett användarfel vilket lär va samma sak hos Biltema. Det ger ju ingenting.
Senast redigerad av 1 rosefors, redigerad totalt 0 gånger.
Jag skulle defintivt välja bilias/volvos

har nästan bara haft dålig erfarenhet från Biltemas "garantiärende".. har uteslutit köpa saker från biltema.. när man kan köpa samma saker från andra ställen utan att det krånglar eller behöva bråka med feltema.
UnleashFusion skrev:Jag skulle defintivt välja bilias/volvos

har nästan bara haft dålig erfarenhet från Biltemas "garantiärende".. har uteslutit köpa saker från biltema.. när man kan köpa samma saker från andra ställen utan att det krånglar eller behöva bråka med feltema.
Lutar definitivt mot Volvo Original. Biltemas blir det inte då det till och med är dyrare... Men hur står sig Varta batteriet mot Volvos?
rosefors skrev:Om Volvos oroginalbatteri dessutom är billigare än Biltemas, vad finns det att fundera på ens?
Jag tänker att det nog blir så. Men hur står sig Varta batteriet mot Volvos egna?
Volvos batteri är antingen tillverkat av Tudor/Exide eller Bosch. Varta är Varta.

Personligen skulle jag välja Varta, om priset är likvärdigt. Har enbart goda erfarenheter av Varta.
Qunni skrev: mån 16 okt 2023, 21:24
UnleashFusion skrev:Jag skulle defintivt välja bilias/volvos

Lutar definitivt mot Volvo Original. Biltemas blir det inte då det till och med är dyrare... Men hur står sig Varta batteriet mot Volvos?
Senaste gången jag bytte batteri hos Skobes, där var det Japanskt märke. Oklart vilken Bilia/andra Volvo-ÅF köpt in.
Dock är Varta ett mycket bra märke när det gäller batteri så får du får överväga. kan du byta själv så köp varta . om inte ta volvo/bilia dock gissar jag det kommer kosta en slant hos verkstad också.(har du tur kanske det blir "inkluderat" men tror ej det :P
UnleashFusion skrev:
Senaste gången jag bytte batteri hos Skobes, där var det Japanskt märke. Oklart vilken Bilia/andra Volvo-ÅF köpt in.
Dock är Varta ett mycket bra märke när det gäller batteri så får du får överväga. kan du byta själv så köp varta . om inte ta volvo/bilia dock gissar jag det kommer kosta en slant hos verkstad också.(har du tur kanske det blir "inkluderat" men tror ej det :P
Vet inte vilket batteri Volvo har, men gissa på att det är Tudor eller Exide (har för mig att jag läst det någonstans?).
Hur som hur, så har jag fått ner Volvos orginal batteri till 1976:-. Känns svårt att motivera Varta batteriet för 2586:- nu va?
Jag ska byta batteriet själv så det kvittar.
Förut var det Varta som tillverkade batterierna till Volvo. Oavsett vad tror jag att Volvo batteriet lär prestera bra. Det är ett AGM som är förmodligen tillverkat av känd tillverkare. Så byt du själv, och kör vidare. Jag bytte själv i min till ett Varta, dels att Volvo hade inget bra AGM 80 Ah i bra pris så fick köpa ett från Tyskland.
Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Vid service kostar det inget annars landar det p&a[…]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]