- lör 14 okt 2023, 16:46
#1557728
Testade lite S3XY buttons idag och monterade en för handsfacket och en för att ändra regenerering. Testade 0% men det kändes väldigt konstigt
Däremot 25% känns lite mer som en "vanlig" bil så det blir nog den. Hade hoppats på att kunna sätta både enkeltryck, dubbeltryck samt långt tryck till olika funktioner, men verkar bara kunna lägga till två. Hade också gärna sett att led-indikatorn kunde ställas in att lysa konstant när något är aktiverat. Sades i nåt forum för ett år sen att det "kommer i framtiden" men jag hittar inget om det iaf.
Fokus låg dock på montering av LED-rampen. Den som såg mina bilder från monteringen på Passaten kanske kommer ihåg den fantastiska belysningen:

Läslampan har bytts mot arbetsbelysning, klotlampan mot spottar i taket och presenningen mot lite robustare material. Det är nog däremot bara en tidsfråga innan snön lägger sig igen..

Plastpaneler och frunken var lätta att montera bort.

Har ett vinande ljud i vissa hastigheter, och har läst att det kan bero på ett par jordpunkter fram som behöver rengöras/monteras om. Undrar om det kan tänkas vara dessa, och om man vågar göra det själv om det inte är nåt Tesla tycker går på garantier. Ska höra mig för med dem när bilen ändå är där. Känns bättre att prata med folk än att att skapa ärenden i appen.

Monterat och klart, det ser väldigt snett ut då regskylten inte sitter rakt men jag tror rampen faktiskt är rak och close enough i mitten.

Valde att borra hål och sätta skruv med brickor innifrån, satte lite skyddsfilm mellan fäste och plast också. Svårt att komma åt att skruva men det gick, svårast var nästan att få upp kabeln genom gummipackningen. Hade förmodligen underlättat om man inte hade haft dasslock till händer och fingrar som falukorvar när man skulle peta genom ribborna. Men men, löste det utan att plocka av fronten iallafall. Ska bli spännande att testa när mörkret faller :)

Fokus låg dock på montering av LED-rampen. Den som såg mina bilder från monteringen på Passaten kanske kommer ihåg den fantastiska belysningen:

Läslampan har bytts mot arbetsbelysning, klotlampan mot spottar i taket och presenningen mot lite robustare material. Det är nog däremot bara en tidsfråga innan snön lägger sig igen..

Plastpaneler och frunken var lätta att montera bort.

Har ett vinande ljud i vissa hastigheter, och har läst att det kan bero på ett par jordpunkter fram som behöver rengöras/monteras om. Undrar om det kan tänkas vara dessa, och om man vågar göra det själv om det inte är nåt Tesla tycker går på garantier. Ska höra mig för med dem när bilen ändå är där. Känns bättre att prata med folk än att att skapa ärenden i appen.

Monterat och klart, det ser väldigt snett ut då regskylten inte sitter rakt men jag tror rampen faktiskt är rak och close enough i mitten.

Valde att borra hål och sätta skruv med brickor innifrån, satte lite skyddsfilm mellan fäste och plast också. Svårt att komma åt att skruva men det gick, svårast var nästan att få upp kabeln genom gummipackningen. Hade förmodligen underlättat om man inte hade haft dasslock till händer och fingrar som falukorvar när man skulle peta genom ribborna. Men men, löste det utan att plocka av fronten iallafall. Ska bli spännande att testa när mörkret faller :)
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Väntar på: VW ID.7 Tourer GTX Edition - 2025
Tidigare:
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Väntar på: VW ID.7 Tourer GTX Edition - 2025
Tidigare:
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009