Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är kalibrering vid byte av kamera som jag gjort. Man måste in på verkstan så slår dom igång kalibreringen och så ska man ut och köra. Jag fick göra körningen själv men är väl mekanikern som ska göra det egentligen. Men jag hade ingen emot att göra det. Man skulle köra rakt och inom en viss hastighet.

Trottoarer verka vara besvärligare att få till i 360 vyn som jag tror beror på höjdskillnader/vinklar på kamerorna.

Mvh
Per
På förra bilen blev min främre kamera dålig efter att Bilia hade av främre stötfångaren efter en krock. Kameran blev aldrig riktigt bra igen trots att den var inne hos Bilia 3-4 gånger för kalibrering. Tror även de bytte kamera. Bilden från främre kameran vred sig liksom när man backade rakt bakåt och hade en linje på marken tvärs bilen. Tröttnade till slut och sket i det.

På nuvarande bilen är den inte klockren heller.
Snöbård skrev:På förra bilen blev min främre kamera dålig efter att Bilia hade av främre stötfångaren efter en krock. Kameran blev aldrig riktigt bra igen trots att den var inne hos Bilia 3-4 gånger för kalibrering. Tror även de bytte kamera. Bilden från främre kameran vred sig liksom när man backade rakt bakåt och hade en linje på marken tvärs bilen. Tröttnade till slut och sket i det.

Det är precis sådana kunder som Volvo vill ha ,som betalar för funktionen men inte bryr sig om om man får det eller om det fungerar!
leiwi skrev:
Snöbård skrev:På förra bilen blev min främre kamera dålig efter att Bilia hade av främre stötfångaren efter en krock. Kameran blev aldrig riktigt bra igen trots att den var inne hos Bilia 3-4 gånger för kalibrering. Tror även de bytte kamera. Bilden från främre kameran vred sig liksom när man backade rakt bakåt och hade en linje på marken tvärs bilen. Tröttnade till slut och sket i det.

Det är precis sådana kunder som Volvo vill ha ,som betalar för funktionen men inte bryr sig om om man får det eller om det fungerar!
Klart jag bryr mig. Men jag är inte beredd att lägga hur mycket tid som helst på ett fel av den digniteten på en tjänstebil som lämnas tillbaka efter 3 år. Det finns liksom viktigare saker i livet.
Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Jag har inte någon erfarenhet av nyare motor[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]

En ganska vanlig 245:as liv

För några veckor sedan körde jag b[…]