Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
det står i klartext i första menyn, under VOLVO om jag inte mins felj jag gjorde det i helgen själv. det är 2 undermenyer, en för att sätta den i serviceläge och en för att ta den ur serviceläge
SERVICE, EPB, VOLVO. Välj sedan modell och år så får du 4 val, "rear wheel brake pad replacement", "apply parking brake", "release parking brake" och "installation check".

1:a alt backar undan motorn helt.

Har en CR Pro, kanske ser annorlunda ut på den Volvo-specifika varianten.
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag kopplar bort elkabeln till oket. Använder batteriet till gräsklipparen och 2 kablar. Sedan kan jag köra motorn både in och ut enkelt och smidigt. Kolven får man trycka in manuellt när man "kört in" motorn.
Eftersom man ändå behöver demontera motorn från oket för att kunna kolla så man inte har begynnande rostangrepp på axeln, något som kan göra att man blir stående med åtdragen parkeringsbroms med en motor som är oförmögen att lossa den igen, kan man lika gärna snurra för hand när man ändå har öppnat konstruktionen.
Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet o[…]

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]

Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]

B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]