NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

kvillebäck skrev: mån 09 okt 2023, 17:05 Lufta direkt och prova. Inte omöjligt den startar. Köp sensor från Ebay.de. var noga med numret. En siffra fel och inget startat.

Vilken felkod har du?
För att inte förvirra andra i tråden med motorlampan, så lyser alltid motorlampan i displayen och slocknar när bilen startar.

Då var regulatorn bytt och bilen startar igen.
Den kostade bara 50kr på skroten.
Hade nr 0 928 400 607 på regulatorn.
Jag kommer inte exakt ihåg koden mer än något med "Fuel pressure regulator".
Jag provade lufta i måndags å köra på starten då utan lycka, dock så luftade jag ju bilen mer idag efter regulatorbytet så svårt att säga om det verkligen var regulatorn eller att jag lufta för dåligt första gången.

Och till andra som ska byta den:
Skyddet sitter med 3st insex skruv storlek 4.
Regulatorn sitter med 3st torx skruv t25, här rekommenderar jag en längre bits eller sexkant torxnyckel, för min bitshylsa till 1/4" hylsnyckel tog i regulatorn vilket gjorde att jag drog runt spåren i skruvskallen.

Och enligt vida ska man göra såhär när man luftar, ta av returslangen, sen på med en koppling med slang på returen, sen köra på starten i 10 sekunder, sen plugga tillbaka returslangen, men det gick även bra att lufta med en 8mm slang och bränsleblåsa sen sätta tillbaka returslangen å köra på starten tills bilen startar.

Må så vara, men det är flera star[…]

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&a[…]

Det är väl den varianten av navigator d&[…]

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]