Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emtor
Volvo V70 2.4d, 2008
SRS (airbag) lampan lyser efter att ha kört över ett hål i vägen.
Samma sak hände för två år sedan efter att ha kört över ett hål, men lampan släcktes av sig själv efter några dagar.
Jag misstänker att en eller annan kontakt inte sitter ordentligt i någonstans och är därför känslig för kraftiga smällar,
Undrar på vilka ställen det kan finnas sådana kontakter?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Vid alla airbags och sträckare.. Och uppe i taket vid krockgardinerna. Rätt många alltså, du behöver nog läsa ut felkoder för att få en hint om var felet är.
Men jag skulle tittat under stolarna, där lär kablage till sidokuddarna finnas. Och det är rätt utsatt läge eftersom stolarna går att flytta.. Spana efter orange kablar och kontaktdon. Dra INTE ur någon sådan kontakt utan att först gjort bilen spänningslös och väntat en halvtimme. Förutom att man riskerar att klippa av fingrar eller nacke så kan man få felkoder som inte försvinner med mindre än att man går in med VIDA och raderar..
av emtor
Bra tips,-har inte lust på en smäll.
Har sett ett diagram någonstans där det sitter sensorer på sidan av sätet med en varning . . . "peta inte på sensorn".
Får vänta tills bilen kommer hem på gården för jag letar efter den orange ledningen.
Tack för tipset. -Vad skulle man gjort utan jagrullar.

Sökte du på suv däck? Finns hur m&[…]

Gasspjäll- justering.

Det ska vara stängt och ska inte behöva […]

740 som krånglar

231 så är det något fel på […]

Åtdragning vattenpump B230E

Enligt Haynes ska vattenpumpens skruvar dras med 2[…]