NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick meddelande för 4 veckor sen i min C30 "boka tid för service"
Gör ju mina servicar själv så brukar köpa mig allt jag behöver sen väntar jag tills meddelandet "tid för service" kommer.
Men idag när jag körde bilen hade meddelandet "boka tid för service" försvunnit, fanns inget meddelande överhuvudtaget.
Nån annan som varit med om liknande?
Jag har precis varit med om något liknande.. Servar också själv och nollställer med bilens knappar och nyckel (pga har aldrig lyckats få Vida att nollställa).. Senaste servicen gjorde jag i mitten av september förra året, men meddelande om service har ännu inte dykt upp.. Så, vet inte om det är någon idé att nollställa efter årets service 🤔
Bilen är en V50 Summum MY08.
nissebrun skrev: lör 07 okt 2023, 19:48 Hej. Har du lust att beskriva hur du tar bort servicemeddelandet ? Jag har en beskrivning och ibland fungerar det och ibland bråkar det. Jag skulle bara vilja jämföra lite.
Hej Nisse, här kommer en beskrivning som jag formulerat själv, så att den ska passa mig.. Hoppas den passar dig.. Inser att jag inte optimerat texten klart, den är fortf lite rörig tycker jag..

För att nollställa serviceindikeringsmeddelandet utför proceduren enligt nedan:
Tändningsläge I.
Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för trippmätaren.
Tändningsläge II.
Obs! Vrid upp nyckeln till läge II inom 2 sekunder.
Håll nollställningsknappen för trippmätaren intryckt tills dess ursprungliga värde har återställts.
Informationslampan tänds när nollställningsknappen skall släppas.
Släpp nollställningsknappen för trippmätaren inom 4 sekunder. Instrumentet signalerar med en ljudsignal att nollställningen har lyckats.
Om trippmätaren redan är nollställd skall nollställningsknappen hållas intryckt minst 10 sekunder och max 14 sekunder.
Obs! Om inte nollställningsknappen för trippmätaren släpps inom 4 sekunder så nollställs inte serviceindikeringsmeddelandet.

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]