Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Termostat som verkar logiskt är bortplockad o testad o öppnar sig som den ska :P :-(
Så kan det vara sensor nr 2 på bild som en föreslog?
Har även spolat elementet och gick igenom. Men behöver ju inte betyda att det är ok i sina små celler vad jag kan fatta?
Men måste få tyst på fläktjävel och nästa steg få in värme i bilen. Vare sig värme eller kyla är ok.

Men få motorfläkt att inte starta direkt nummer 1! Sen kan jag söka vidare vad f.n det kan vara. Hållt på ett år nu!!! Inte en vinter till med detta i tjejens bil :x Som alltid. Tacksam för svar o tips. Läs gärna från början. Med vänlig hälsning, Ronny
Haft båda problemen i min S60 2.5T 2005. Angående värmen så var värmepaketet igensatt. Provade spola det utan framgång men efter byte av det blev det bastuvarmt igen i bilen.

Förra sommaren slutade ACn kyla och i samband med det så började kylfläkten gå hela tiden. Var förbi en sån där mobil AC station som läcksökte och fyllde på och efter det slutade kylfläkten gå när den inte behövdes. Förstår inte riktigt varför fläkten skulle gå om AC kretsen har för lågt tryck dock...
Låter sjukt konstigt att ac påfyllning kan göra att fläkten stannar. Men just nu så har jag snart uttömt alternativ på varför motorfläkt startar hur kall bilen än är....

Men kan ju ha ngt med ac att göra. Är ju inte bara kyla den ger. Får varm luft att vara ok mm mm mm....

Så får prova det o hitta billig provtryckning o rensning o fyllning. Mekonomen hade ngt erbjudande nu på hela rubbet för 995 kr. Får se om det är kvar.

För nu som sagt. Motorfläkt går.... Men vare sig kyla eller värme in i bilen :x :-(
Nu är fläkten tyst!! :party:

Men.... Värmen kommer inte in i kupen.....

"Felet" på motorfläkten som startade i ett och felsökt och bytt i 1 år massor!!!

Av en slump så glömde tjejen att parkeringsljus var på.... Så batteri stendött!!
Tog inte ens emot laddning....

Bytte batteri och till et kraftigare.

Startade och fläkt tyst..... Men tänkte att den startar nog då det är som en "nollställning"
Men en vecka och fläktjäveln är tyst!!!!! :-o

Nu är det kvar att få in värme i kupe....

Fyllde ac, så kyla kommer och tryckgivare var ok.

Men fortfarande "övertryck" upp till termostat. Tar max 1 km så är värme enligt både mätare och diagnos p "normal"

Men värme går inte in!!!!

Slangar in till värmepaket? Ja "varma men borde vara varmare???

Kan det vara värmepaketet eller vad byta / kika på först innan svindyrt värmepaket och svettigt byte?

Tankar någon?
Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]