Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mstenback
Fick just reda på att det blivit en miss gällande klimatpaketet i mitt bygge, där jag blir utan de integrerade bälteskuddarna då bilen har eluppvärmda baksäten enligt spec (bilen levereras v.42). Inget som går att ändra i efterhand och enda alternativet blir att avbeställa bilen och bygga en ny, vilket inte är aktuellt för mig då man ska vänta ytterligare 8-9 månader. Hur hade ni gjort i det här fallet? Hade ni krävt någon form av kompensation?
av perhall
Vem är det som gjort fel? Vad står det i specen som du godkänt? Det går inte få både elvärmt baksäte och integrerade barnstolar, så har det varit så länge de integrerade barnstolarna funnits (var likadant när jag köpte en ny Volvo 2007)
av mstenback
perhall skrev:Vem är det som gjort fel? Vad står det i specen som du godkänt? Det går inte få både elvärmt baksäte och integrerade barnstolar, så har det varit så länge de integrerade barnstolarna funnits (var likadant när jag köpte en ny Volvo 2007)
Det stod med i första specen, men eftersom ordern uppdaterats med tiden misstänker jag att systemet slog ut bälteskuddarna, t.ex. ifall klimatpaketet lagts till på nytt och tog bort bälteskuddarna per automatik, så både jag och säljaren har missat detta i den senaste versionen av specen. Det jag menade gällande eluppvärmda baksäten var att det var så det uppmärksammades, dvs. att det inte blir några integrerade bälteskuddar, jag visste redan att det ena utesluter det andra :) Som sagt jag har accepterat läget, därför jag undrade hur ni hade agerat i en sådan situation.
av Robkwi
Du kan försöka med att fråga om nån tillbehörscheck i deras butik, eller välja ett konkret tillbehör och försöka pruta med det som kompensation. Typ lasthållare, stötfångarskydd, stänkskydd eller liknande. Men räkna nog inte med något större nu när affären är gjord så att säga. Men tror tillbehör är lättare få loss en ren cash.

Man får också tänka positivt. Tänk om du istället blivit av med klimatpaketet och det missats. Känns nog goare att ha motorvärmaren, rattvärme osv än att varje morgon frysa ;-) men självklart är det tråkigt och tar lite av glädjen när man inte får allt hur man tänkt sig
av perhall
Hoppas det löser sig. Ja, man vill inte ställa sig sist i kön igen.
Var det en laddhybrid? Leveranstid enligt plan? Hölls den?
av mstenback
Blev till slut ett presentkort på 5.000:- på tillbehör samt 19 tumsfälgar istället för 18. Som @Robkwi säger ska man vara glad att det inte var andra tillägg som försvann :)

@perhall - ja det var en laddhybrid och tyckte de höll leveranstiden på 8 månader, endast en veckas försening.
av ansjo
Äntligen ringde säljaren och leveransen blev framflyttad en vecka. Förhoppningsvis är all utrustning med denna gången, efter att avbokat en beställning tidigare i år. Jag har bara väntat sedan augusti förra året :-o
Användarvisningsbild
av Jorglund
ansjo skrev:Äntligen ringde säljaren och leveransen blev framflyttad en vecka. Förhoppningsvis är all utrustning med denna gången, efter att avbokat en beställning tidigare i år. Jag har bara väntat sedan augusti förra året :-o
Samma förlopp som för mig :) Skall äntligen få hämta bilen nu på fredag hos ÅF. Beställde den ursprungliga i Aug förra året och fick avboka i februari samt lägga en ny order pga att bilen inte blev komplett. Men det känns bra nu att den äntligen kan levereras enligt spec. :-)
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 232

Varningen om åldrat bränsle kommer n&au[…]

Blir väl denna då? https://www.bildelsb[…]

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]