Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonkan1337
Tjena! Har en v70 från 1999 som har gått 48000 mil som det har börjat bli lite problem med huvudlåset och dörrsidorna fram. Det började med att knappen till tanklocket och elhissarna bak slutade funka i dörrsidan fram vid förar sidan sen slutade låsknappen funka och sedan slutade låsknappen på passargerar sidan också funka och låsdosan på nyckeln har aldrig funkat så länge vi har ägt bilen. Så jag har fått låsa dörrarna manuellt eller med nyckeln, men igår när jag låste med nyckeln så låstes alla dörrar som vanligt men sedan när jag skulle låsa upp igen så vägrade passargerar och bak dörrarna att låsa upp sig även att man drog i lås knappen. Men idag på morgonen när jag gick ut till bilen och låste upp med nyckeln så funka allt som vanligt igen. Är det någon mer som haft detta problemet eller är jag ensam?
av Gatu
Min 855 GLT 96/97 beter sig också konstigt.
Jag låser upp med fjärrkontrollen men efter 1 sekund låses dörrarna igen.
Om jag hinner öppna dörren, så går ändå låsknapparna ner, efter att dörren är öppnad.
Ibland verkar det funka som det ska men låser sig efter ett par minuter, medan man kör bilen.
Fönsterhissarna funkar som de ska, så det lär inte ha med hissfunktionen att göra.

/ Hans Gatu

iCarsoft Någon speciell man minst bö[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]