Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfroffe
Vanheden1 skrev:Då reläerna verkar ok drog jag till lokala Volvo köpa startkontakt som mest troligtvis är problemet ,där sa de att startkontakt samt hela tändningslåset utgått..😏!?

Nån som har ett bra tips på var köpa eller är det skroten som gäller...?
Jag beställde på Volvo, i Gävle. Kom fram på ett dygn. Finns säkerligen någonstans i landet. Var de lite "bekväma" kanske?
av SubMarine
Jag beställde en startkontakt på Skandix i slutet på förra veckan och den ska ha kommit fram idag.
Användarvisningsbild
av Erik Å
SubMarine skrev: tis 19 sep 2023, 17:20 Jag beställde en startkontakt på Skandix i slutet på förra veckan och den ska ha kommit fram idag.
Hur vet man vilken av det två varianterna man har? Går inte att avgöra på Volvopartswebstore såvitt jag kan se, båda överlappar samma modeller och årgångar. (har en V70 mk 1 -00, sista årgången av P80)

Kollade bilder på nätet, 9447804 verkar ha hus helt i metall och "rörsockel" dvs axiella stift i cirkel
8650054 verkar ha hus i vit och svart plast och ett rektangulärt kontaktdon åt sidan.. Ser ut som en nyare (och smäckigare) konstruktion. Men nu behöver ju dessa bilder inte vara rätt.

Funderar på att beställa en innan de utgår. Men än verkar båda varianterna finnas i webshopparna, ingen är listad som "discontinued"
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Känns inget kul att sätta i slitna komponenter när det är just de som är kända för att gå sönder. :-/
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är det inte precis det problemet vi diskuterar i denna tråd? :-D
Min bil har passerat livslängden den designades för med god marginal..
av vjohnj
Ja din har vad gått 50/60 tusen. Så vad tror du problemet skulle vara om du behöver en "ny" som kommer från en bil som gått ex 10-20.
Måste säga att det är säker den sak jag minst oroar mig för på min bil :-D
av SubMarine
Enl Skandix är den i metall till och med chassinr 587536 och den i plast från chassi nr 587537.

Mitt i en hårt trafikerad korsning i norra I[…]

Vilken mjukvara har ni?

- ETA har äntligen kommit tillbaka på k[…]

Det är väl inte så att den kö[…]

Inte turbon som kvittra, verkar vara generatorn.