Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Går i tankarna att byta vindruta på min 740 -88b, men vill hålla bilen så nära originalskick som möjligt. Original ruta har en tonad rand i överkant, är märkt Volvo och har också en intoning mot a-stolparna och i nederkant

Om jag byter ruta, kan jag få en Volvoruta eller står det Pilkington eller något annat på den sen?
Bytte vindruta i våras på min 745-a. Det blev samma bruna toning som innan, dock blev "solskyddet" lite blåare. Inget man ser skillnad på nu efter ett halvår. Dom (Ryds) hade bara en tonad ruta att välja på, andra har kanske fler. Men någon text VOLVO lär du nog inte få.
Tack för svar! Jag får ringa runt och kolla
Fick en sådan ruta det står Volvo på från just Volvo när jag bytte där genom Volvia på min 945 - men utan nedre toning.
Den nedre toningen hade jag ej på min förra 745 -86 som hade original ruta. Min nuvarande 945 hade tidigare originalruta och då fanns toningen ej heller. :-o
panth0n skrev:Fick en sådan ruta det står Volvo på från just Volvo när jag bytte där genom Volvia på min 945 - men utan nedre toning.
Den nedre toningen hade jag ej på min förra 745 -86 som hade original ruta. Min nuvarande 945 hade tidigare originalruta och då fanns toningen ej heller. :-o
Det låter ju ändå som att det finns hopp om att det går att lösa. Får man fråga på vilken verkstad du bytte rutan?

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]

Bilder