- tor 14 sep 2023, 09:10
Borde ringa upp säljaren och meddela att det är en helt vanlig simpel D4 och inget mer.
Moderator: Moderatorer
StefanN skrev: ↑tor 14 sep 2023, 09:10 Borde ringa upp säljaren och meddela att det är en helt vanlig simpel D4 och inget mer.Som om de skulle bry sig? De sätter det priset eftersom begagnatmarknaden, särskilt för XC70, har gått totalt bananas. Det finns tillräckligt många presumtiva kunder som märkligt nog betalar de här galna priserna. Låt marknaden balansera ut sig själv, så småningom kraschar det rejält med stigande räntor, inflation och dalande valuta. Någon gång vänder det igen, till en rejäl utförsbacke. Dieseln upp i 26 kr/liter nu, min S70 2.5T från -98 är rena sparbössan.
fjohan82 skrev:Ja det kan man undra...Nu börjar vi närma oss vad jag gav för min Classic när den köptes 2016.![]()
Vi öser väl på med nästa exemplar, MY15 med 12500 mil på mätaren för 340K.![]()
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 0-17210895
StefanN skrev:Borde ringa upp säljaren och meddela att det är en helt vanlig simpel D4 och inget mer.Fanns simplare versioner än just Summum, så det vore inte riktigt rätt.
apersson850 skrev: ↑tor 14 sep 2023, 12:22Samtidigt kan man se det som att just 2016 var D4 en dussinbil, sett till motorn. D5 däremot såldes det inte många 2016...StefanN skrev:Borde ringa upp säljaren och meddela att det är en helt vanlig simpel D4 och inget mer.Fanns simplare versioner än just Summum, så det vore inte riktigt rätt.
MarcusJ skrev: ↑tor 14 sep 2023, 11:09StefanN skrev: ↑tor 14 sep 2023, 09:10 Borde ringa upp säljaren och meddela att det är en helt vanlig simpel D4 och inget mer.Som om de skulle bry sig? De sätter det priset eftersom begagnatmarknaden, särskilt för XC70, har gått totalt bananas. Det finns tillräckligt många presumtiva kunder som märkligt nog betalar de här galna priserna. Låt marknaden balansera ut sig själv, så småningom kraschar det rejält med stigande räntor, inflation och dalande valuta. Någon gång vänder det igen, till en rejäl utförsbacke. Dieseln upp i 26 kr/liter nu, min S70 2.5T från -98 är rena sparbössan.
MarcusJ skrev:Samtidigt kan man se det som att just 2016 var D4 en dussinbil, sett till motorn. D5 däremot såldes det inte många 2016...Men det handlar om en effektskillnad som de allra flesta inte märker ens.
VolvoB20 skrev:Svårt att sia om utvecklingen, nybilsförsäljning har ju rasat till nästan hälften pga högra räntor och åtstramningar så folk väljer begagnat, vilket ger brist och höga priser på begagnat.Den lågt värderade kronan gör också att bilar väller ut över gränserna till andra länder.
Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]
Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]
https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]