Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V90Förare
IMG_5090.jpeg
IMG_5090.jpeg (4.35 MiB) Visad 1449 gånger
IMG_5091.jpeg
IMG_5091.jpeg (3.92 MiB) Visad 1449 gånger
Hej !
Har nyss färgat bromsoket på alla 4, vad tycks ?
av least
Fy, nej.
En inscription med "sportiga" bromsok är en mycket underlig kombination.
Användarvisningsbild
av bem
Ser en del yngre förare gillar färgglada bromsok. Måla i den färg du själv gillar om du målar bromsoken. Det viktiga är ju man själv är nöjd. En annan femma kan bli den dag man skall byta bort eller sälja bilen, då kan ev. färglada bromsok ligga en i fatet.
Användarvisningsbild
av S65D
Gillar att bilen verkar orörd i övrigt, det är ovanligt i sig. För många som åker runt med skräpiga bromsok på bilar som inte är gamla. Har du några fler planer för bilen?

Att färgen inte passade mig är en annan femma, men din bil och dina val. Vill man inte sticka ut får man välja att måla dom silvriga igen eller negligera dom i 3-4 år så dom ser ut som skit.

Frågar du på ett annat forum där genomsnittsåldern är annan får du säkerligen en annan respons.
av SundanceKid
Vi håller på att kolla lite bilar för att ha som andrabil och som barnen kan låna när de tar körkort och har då kollat på några S60 T8 R-design 2021-.
Hittade en perfekt för ett tag sedan men bilen hade målade bromsok vilket inte faller mig i smaken.
Den volvohandlarn ville ha 20 000:- extra för att byta till nya bromsok runt om.
Jag hoppade det köpet.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Hammerite smooth finish Silver :-D 129 kr hos Hem & Fix
Eller spraya de synliga ytorna med fälgfärg när man byter till sommardäck. Man får förstås avfetta och gnugga lite med stålborste först.

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]