apersson850 skrev: ↑mån 11 sep 2023, 13:10
Har inte värdet på din V70 ökat i motsvarande mån? Eller är det bara XC70 som folk vill betala för (eller åtminstone vill ha betalt för)?
V70 har ökat lite, men inte ens i närheten av ökningen på XC70, dessutom är en 2011 med 33000 mil iskall för de flesta. Hade jag slagit till i april hade det funkat, då hade jag dessutom haft en värdeökning på bilen jag funderade på att byta till.
Det är inga fel på min V70, rostskadorna i trösklarna är fixade av en fantastiskt duktig bilplåtspecialist och det så bra att det knappast kommer rosta där igen under bilens återstående livslängd, och nya framskärmar med rejält med skydd mot nötning och rost. Motorn byttes av Volvo på garanti och har bara knappt halva miltalet som resten av bilen. Växellådan har fått ny ATF två gånger, med spolning. Haldex och bakaxel är servad med nya vätskor. Servicehistoriken sedan bilen var fabriksny är komplett, alla protokoll och kvitton finns. Jag har sparat allt i en pärm. Kort sagt är den oförskämt bra skick för sina mil, men det hjälps inte.
XC70 har dragit iväg så våldsamt mycket i pris att vi inte har en chans att byta, och dessutom så vet jag vad vi har men inte vad vi får... XC70 har samma rostproblem under sidokjolarna och framskärmarna som V70, men det syns inte lika lätt. Min bil är fixad, så jag får stå ut med R-design fjädringen och hoppas att ryggen håller.