Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hemulen
Hej. Mitt billiga Biltemafilter har nu suttit på plats i 2000mil, ser fortfarande fräscht ut.(Undrar hur mycket jag sparat:-) ).
av martinu
Hemulen skrev:Hej. Mitt billiga Biltemafilter har nu suttit på plats i 2000mil, ser fortfarande fräscht ut.(Undrar hur mycket jag sparat:-) ).
haha exakt :D

Men är det inge annat än att jag kanske ska byta kamremmen? inget annat som ska göras rent elle bytas den har gått 28000-29000mil??
av martinu
Hemulen skrev:Hej. Mitt billiga Biltemafilter har nu suttit på plats i 2000mil, ser fortfarande fräscht ut.(Undrar hur mycket jag sparat:-) ).
har du kvar bomullen på ditt filter?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Of topic...men vad ligger er bränsleförbrukning på?
av martinu
[quote="Jocke S."]Of topic...men vad ligger er bränsleförbrukning på?[/quote

Ja min 745 glt -90 drar ca 0,8 på långkörning och kanske 1,0 - 1,2 på stadskörning
av Hemulen
Hej. Förbrukning ungefär som "martinu". Glider jag i ca 70km/tim, ligger jag nog under 0,8.
av martinu
Hemulen skrev:Hej. Förbrukning ungefär som "martinu". Glider jag i ca 70km/tim, ligger jag nog under 0,8.
vad har du för motor/bil?
av martinu
Hemulen skrev:Hej. Förbrukning ungefär som "martinu". Glider jag i ca 70km/tim, ligger jag nog under 0,8.
Vet du något bra och lätt tips på att få ner bensinförbrukningen? jag har rätt lufttryck i bilen.
av Hemulen
Hej. Din soppaförbrukning verkar normal. Min bil är en vanlig Volvo 740 gl med b230f motor. Tips att få ner förbrukningen kan ju vara t.e.x. som du själv skriver rätt lufttryck,släppa gaspedalen och motorbromsa ner bilen innan ett stopp,planera körningen så man inte behöver stanna vid varje rödljus.
av aw73
Hur menar ni med rätt luft tryck i däcken? Dom sista 10 åren har jag haft mellan 3.5 och 4 kg runt om och det gör en hel del på bensinförbrukningen utan att slita mer på mitten av däcket.Det har blivit ganska många omgångar däck då jag kör ca:5000mil per år.Och vid varje byte har däcken varit helt jämnt slitna.

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]