Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av martinu
Hej,
jag har nyligen köpt en volvo 745 glt -90.
Det jag har gjort är=

Bytt olja i motor.
Bytt olje filtret.
Bytt luftfilter.
Bytt bensinfiltret vid bensinpumpen.
Bytt stift.
Bytt olja i växelåda + bakaxel.
Gjort rent vevhusventilationen.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Kamremmen?
av martinu
Jocke S. skrev:Kamremmen?
Den är bytt för ca 7000mil sedan
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Är den bytt för 7000mil sedan är det hög tid att byta igen!! Är det en 8V eller en 16V GLT??

//David
Användarvisningsbild
av Jocke S.
martinu skrev:
Jocke S. skrev:Kamremmen?
Den är bytt för ca 7000mil sedan
Då är det i stort sett dags igen...
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Nybbe_gefle skrev:Är den bytt för 7000mil sedan är det hög tid att byta igen!! Är det en 8V eller en 16V GLT??

//David
Va ***, nu var du snabbare... :lol:
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Hehehe.......... :twisted:

//David
av martinu
Nybbe_gefle skrev:Är den bytt för 7000mil sedan är det hög tid att byta igen!! Är det en 8V eller en 16V GLT??

//David
det är en glt 16v
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Ja då hade jag definitivt bytt remmen!! Kommer inte ihåg intervallen men har för mej att den är på 8000mil på alla rödblockare (Jocke, du får komma och rädda mej här!!). Och skulle det vara så att kamremmen går av så har du garanterat ventilsallad=dyrt. Läs även trådarna om balansaxelremmens vara eller icke för att bilda dej en egen uppfattning, men enligt mej är budskapet enkelt, bort med skiten!

//David
av martinu
Nybbe_gefle skrev:Ja då hade jag definitivt bytt remmen!! Kommer inte ihåg intervallen men har för mej att den är på 8000mil på alla rödblockare (Jocke, du får komma och rädda mej här!!). Och skulle det vara så att kamremmen går av så har du garanterat ventilsallad=dyrt. Läs även trådarna om balansaxelremmens vara eller icke för att bilda dej en egen uppfattning, men enligt mej är budskapet enkelt, bort med skiten!

//David
finns det något mer jag ska göra rent eller byta? bilen har gått 28-29 tusenmil

Om du inte har felkoder och när är ä[…]

Mjo, förståeligt.. inte så kul oc[…]

Volvo xc 60 R design 2010

Jag undrar hur ni har monterat ledramp på […]

Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]