NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbancarlsson
då var det vinter igen.. har upptäckt att värmen i backspegeln på förarsidan inte fungerar... (på min S40N 2,4i) Är det nån mer som har samma problem?
Användarvisningsbild
av ekib
Innan garantin gick ut på min bil så påpekade jag detta för Volvo som bytte elen på den sidan det inte fungerade på
av _flex_
Hej!

Hur gick det för dig? Jag har samma i min Volvo V50 -t5, upptäckte det igår.. Vad bytte de? Är det glaset eller hela elektroniken ?

//

David
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Tydligen ett standardfel på alla Volvomodeller. Har funkat fint för mig än så länge... peppar peppar :)
av robbancarlsson
_flex_ skrev:Hej!

Hur gick det för dig? Jag har samma i min Volvo V50 -t5, upptäckte det igår.. Vad bytte de? Är det glaset eller hela elektroniken ?

//

David
Jag vet faktiskt inte hur det gick sen, jag sålde bilen... :lol:
Användarvisningsbild
av psycho4fun
Har haft samma problem med min bil, visade sig att det var avbrott i glaset (värmeslingan på baksidan antar jag) och fick detta utbytt.
Jag fick detta på garanti men tror att det igentligen kostade ca 1400kr för felsökning + montering + material .. :!:
av flink
psycho4fun skrev:Har haft samma problem med min bil, visade sig att det var avbrott i glaset (värmeslingan på baksidan antar jag) och fick detta utbytt.
Jag fick detta på garanti men tror att det igentligen kostade ca 1400kr för felsökning + montering + material .. :!:
1400,-?!!! För det priset hade man kunnat tillverka egna värmeslingor, ätit en lyxmiddag på stan och supit sig full flera gånger om. Det är inte dåligt vad dom kan suga folk på pengar!
Användarvisningsbild
av psycho4fun
flink skrev:
psycho4fun skrev:Har haft samma problem med min bil, visade sig att det var avbrott i glaset (värmeslingan på baksidan antar jag) och fick detta utbytt.
1400,-?!!! För det priset hade man kunnat tillverka egna värmeslingor, ätit en lyxmiddag på stan och supit sig full flera gånger om. Det är inte dåligt vad dom kan suga folk på pengar!
Visst är det så .. (dock kanske inte supit sig full flera gånger men hajjar poängen..)

Hej , Jag har en XC60-18 där tätningsli[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]