Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Medlem sedan många år men aldrig skrivit ett inlägg för än idag. Mina Volvobilar har fungerat fint o inte haft några problem hittills och inte haft anledning att fråga något.
Nu gäller det en bekants bil S60 från 2013 där skickad destination från VoC-appen inte tas emot av bilen. Andra funktioner som lås/lås upp, start värmare, körjournal osv funkar via appen. Diagnos körd OK.
Volvo ÅF har ominstallerat mjukvara i bil och raderat o lagt till användare. Bilen tar fortfarande inte emot destination. Att skriva in destination via sensus i bilen fungerar men är ju lite osmidigt jämfört med att skicka via appen.

Stort tack på förhand om någon har en idé vad felet kan vara.

Mats
Tack för svar. Ja appen är raderad och installerad på nytt. Mysko är att övriga funktioner i appen fungerar. I appen ser det ut som vanligt när destination skickas men när navigationen i bilen startar upp finns det ingen ny destination där. Som sagt Volvo ÅF har felsökt men inte hittat något fel.
Skicka destination via VOC funkar iaf på bilar med Sensus Navigation 2014, om de funkar på de äldre vet jag ej. Vilken version av NAV sitter det i bilen?
Bilagor
sensus.jpg
sensus.jpg (34.38 KiB) Visad 1866 gånger
Hej, bilen är en 2013 dvs Sensus 2011 utan jordgloben. Enligt ägaren, som inte är jag, har det tidigare gått fint att sända destination från VoC appen till bilen och meddelande att bilen mottagit destination har dykt upp i sensus vid start av bilen. Sedan några månader funkar detta inte längre. Tacksam för era tankar o input om någon har erfarenhet av detta fenomen!
ridax skrev:Det gick fint att skicka destination till min V60 D6 Plugin 2013 (utan jordgloben).
Men du hade förmodligen en faceliftad bil? Nya fronten och digitalt instrumentkluster? Tidig MY14 i så fall. Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]