- tis 29 aug 2023, 08:24
#1553105
Halloj,
Är så att jag införskaffade mig en beg V70 från 2014 som var utrustad med Volvo on Call, vart nyfiken att se vad som erbjöds via appen. Ringde Volvos kundservice, och fick en aktiveringskod på 10 siffror som jag slog in i menyn. Hon i telefon sa att jag skulle behöva båda nycklarna för att kunna aktivera den till appen sedan. Tänkte inget mer på det, åkte hem och hämtade nyckeln. Men när jag denna gång går in i menyn så står det 'Aktivera tjänst' i Volvo on Call fliken, trycker på den och den börjar tugga 'Konfigurerar tjänst...', sen efter en 5-10 min kommer det upp något meddelande likt 'Konfigurationen ej uppnått'. Testar att även trycka på knappen i taket, och då händer exakt samma procedur, den försöker konfigurera sig men det fungerar ej. Ringde Volvo kundservice igen och berättade vad som hände, och dom hänvisar mig till närmsta Volvoverkstad. Jag ringer till lokala verkstaden och dom och dom vill ha 2400kr för felsökning bara.
Så tänkte innan jag drar in dit och låter dom felsöka, att jag skulle kolla här inne om någon har vart med om liknande fel? Vad jag eventuellt kan testa att göra? Verkar som den hakat sig på något vänster. Samt en annan fråga, är det ens värt mödan att skaffa VoC på en sådan årsmodell? Vad finns det för fördelar med appen?
Tack i förhand för svar!
Är så att jag införskaffade mig en beg V70 från 2014 som var utrustad med Volvo on Call, vart nyfiken att se vad som erbjöds via appen. Ringde Volvos kundservice, och fick en aktiveringskod på 10 siffror som jag slog in i menyn. Hon i telefon sa att jag skulle behöva båda nycklarna för att kunna aktivera den till appen sedan. Tänkte inget mer på det, åkte hem och hämtade nyckeln. Men när jag denna gång går in i menyn så står det 'Aktivera tjänst' i Volvo on Call fliken, trycker på den och den börjar tugga 'Konfigurerar tjänst...', sen efter en 5-10 min kommer det upp något meddelande likt 'Konfigurationen ej uppnått'. Testar att även trycka på knappen i taket, och då händer exakt samma procedur, den försöker konfigurera sig men det fungerar ej. Ringde Volvo kundservice igen och berättade vad som hände, och dom hänvisar mig till närmsta Volvoverkstad. Jag ringer till lokala verkstaden och dom och dom vill ha 2400kr för felsökning bara.
Så tänkte innan jag drar in dit och låter dom felsöka, att jag skulle kolla här inne om någon har vart med om liknande fel? Vad jag eventuellt kan testa att göra? Verkar som den hakat sig på något vänster. Samt en annan fråga, är det ens värt mödan att skaffa VoC på en sådan årsmodell? Vad finns det för fördelar med appen?
Tack i förhand för svar!