Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plunkan
Hallå! Har precis beställt nya högtalare till bakdörrarna till min v90 my18.
Som jag fattat de så är de väldigt vanligt att dom pajjar men tycker de är jäkligt konstigt oxå med tanke på att de knappt är någon volym på dom.
Men iaf så undrar jag om de blir någon större skillnad volymmässigt i baksätet efter man bytt till andra högtalare?
Mvh
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Har inte hört om högtalare bak pajar ofta. Däremot om du har HP standard ljudet finns det bara en bredbas högtalare vilket kan förklara det dåliga ljudet. Det många gör är att fylla på med mellan och diskant högtalare.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
På my18 fanns bara standard High Performance (HP) eller Bowers & Wilkins (B&W) det senare som tillval för 40000, det går inte att missa om man har en sådan anläggning. Förmodligen har du HP.
Jag skulle först kika på det som sitter. Kan ju vara bara att skruva åt några lösa skruvar. Där får du sedan tag på artikelnummer på nuvarande högtalare.
Köp sedan ett par begagnade på bildelsbasen om det behövs.
Det är väldigt enkelt att demontera dörrpanelen, det tar 45 sekunder. Hur det går till finns många youtube klipp på.
av SundanceKid
B&W är fruktansvärt bra ljud för att vara i en bil. Men kostade det bara 40? Jag har för mig att det va dyrare på nån av mina bilar. På senaste bilen tror jag det va standard.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag är 99% säker på att B&W kostade 35k när jag specade vår V90 MY18. Dyrare än 40k var det inte då iallafall.
Om du har B&W så har du ju den tjusiga centerhögtalaren på instrumentbrädan, samt de gula membranen i dörrarna. Som HitTheRoadJack säger så är det svårt att missa, det är ett iögonfallande system såsett. :)

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]

Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]