- sön 27 aug 2023, 02:55
#1552892
På min 945/93 som fick slavcylindern stulen har jag satt dit en ny.
Kopplingen tog bra från början men sen tog den bara längst ner och for i
botten...då hade damasken hoppat loss och kolven trillat ur..
mindes då att det sattes dit en distans på den gamla...provat med en längre
pinne men får inte vätskan flöda runt.(går inte lufta o pedalen går i botten)
troligen är armen böjd eller så är det fel urtrampningslager(biltemakoppling som gått klanderfritt)
Nu en fråga.kan fjädra tillbaka in o ut kolven på plats till den bottnar, om jag förlänger originalpinnen
hur mycket skall jag förlänga den? så inte kolven hoppar ut? Skall pinnen hålla armen mot stopp eller ska
det finnas lite frigång innan den stoppar mot frikopplingsläget?
Kopplingen tog bra från början men sen tog den bara längst ner och for i
botten...då hade damasken hoppat loss och kolven trillat ur..
mindes då att det sattes dit en distans på den gamla...provat med en längre
pinne men får inte vätskan flöda runt.(går inte lufta o pedalen går i botten)
troligen är armen böjd eller så är det fel urtrampningslager(biltemakoppling som gått klanderfritt)
Nu en fråga.kan fjädra tillbaka in o ut kolven på plats till den bottnar, om jag förlänger originalpinnen
hur mycket skall jag förlänga den? så inte kolven hoppar ut? Skall pinnen hålla armen mot stopp eller ska
det finnas lite frigång innan den stoppar mot frikopplingsläget?