Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av martinu
Hej,
jag bytte nyss bensinfiltret på min 745a. Och när jag tar lös det gammla filtret så rinner det väldigt mörk bensin hur det? :shock: va det kanske på godtid att jag bytte det kanske? Eller ska bensinen aldrig vara så mörk? mvh martin
Användarvisningsbild
av lilleman
martinu skrev:Hej,
jag bytte nyss bensinfiltret på min 745a. Och när jag tar lös det gammla filtret så rinner det väldigt mörk bensin hur det? :shock: va det kanske på godtid att jag bytte det kanske? Eller ska bensinen aldrig vara så mörk? mvh martin

det var verkligen på tiden när bensinen är mörk
jag bytte på en audi100 för några år sedan
mannen som ägde bilen visste inte att man
skulle byta den där burken som han kallade filtret
bensinen som ran ur var nästan svart :lol: mvh/roger
av martinu
lilleman skrev:
martinu skrev:Hej,

det var verkligen på tiden när bensinen är mörk
jag bytte på en audi100 för några år sedan
mannen som ägde bilen visste inte att man
skulle byta den där burken som han kallade filtret
bensinen som ran ur var nästan svart :lol: mvh/roger
kommer bilen att gå bättre nu när det är ett nytt filter som inte är igen grott?
Användarvisningsbild
av lilleman
den audin gjorde det mannen som ägde bilen sa att den blev som en ny bil.jag provkörde inte bilen varken före eller efter bytet.
jag kör 8000mil mellan filterbytena på mina bilar och det har funkat bra :) mvh/roger hoppas din bil funkar efter bytet det är så deprimerande när det jävlas :(
av martinu
lilleman skrev:den audin gjorde det mannen som ägde bilen sa att den blev som en ny bil.jag provkörde inte bilen varken före eller efter bytet.
jag kör 8000mil mellan filterbytena på mina bilar och det har funkat bra :) mvh/roger hoppas din bil funkar efter bytet det är så deprimerande när det jävlas :(
jo tack det är ett helvete när det krånglar. jag hade en volvo 855 som var lite rostig under som krånglade mycket men jag är mycket nöjd med min volvo 745 glt -90 "lätt skruvad".
Användarvisningsbild
av lilleman
martinu skrev:
lilleman skrev:den audin gjorde det mannen som ägde bilen sa att den blev som en ny bil.jag provkörde inte bilen varken före eller efter bytet.
jo tack det är ett helvete när det krånglar. jag hade en volvo 855 som var lite rostig under som krånglade mycket men jag är mycket nöjd med min volvo 745 glt -90 "lätt skruvad".
jag var inne på att byta till en 855a men tänkte om
det får nog bli en 945a till :D mvh/roger
av martinu
lilleman skrev:
martinu skrev:
jag var inne på att byta till en 855a men tänkte om
det får nog bli en 945a till :D mvh/roger
jo tack. jag tänker aldrig köpa en 855 ist för en 945. Jag ska nog köpa en volvo 945-98 ltt efter jag har gjort lumpen och har ekonomi och någon jaktbil som är 4x4. 945 måste vara volvos bästa modell?
Användarvisningsbild
av lilleman
du har helt rätt adde :oops: mvh/roger

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]

Jag mätte på tändningslåsbot[…]