Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tkntkn
Har du haft mycket med problem med din XC90? Jag har haft alla möjliga konstigheter och det knäpper och knakar i den ibland så man nästan stannar för att se vad som lossnat.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
tkntkn skrev:Har du haft mycket med problem med din XC90? Jag har haft alla möjliga konstigheter och det knäpper och knakar i den ibland så man nästan stannar för att se vad som lossnat.
Tja, det beror på hur man ser på det hela....
13 reparationer på 11 månder och sammanlagt 18 besök på verkstaden för uppvisning/reparation.
Stötdämpare bak
Bakljus med kondens, bägge med sprickor
Givare till AC
Bussning i bakvagnen
Backvarnings system
Läckande vinkelväxel
Läckande vinkelväxel
Läckande vinkelväxel (nej jag stammar inte, de bytte packningar vid tre tillfällen...och till sist så skulle de byta hela växellådan på maskinskadegarantin....men då hade jag tappat sugen på den bilen...)
Body kit som lossnade, pga idiotkonstruktion med tejp och plast i spänn.

Så det konstanta knäppandet om man lägger något med vikt i dörrsidsfacket eller om man "kromar armbågen", det känns om det minsta problemet...... En Volvo är inte tyst i inredningen, det bara är så...
Men i övrigt en underbar bil, det är bara synd att det inte kan skilja sig från sina mekaniker........
Men en eloge till Rejmes som tog hand om alla problem en efter en som de dök upp. Det är som den där låten med Rihanna, "Hate that I love You" :wink:
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]