Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SOS65
Fortsätter min komplettering och renovering av en turbo från -94, larmet och dosan för larm och lås... har läst att man kan programmera dosan genom att slå på tändningen 5ggr inom 10 sek och lämna på på sista och därefter trycka på dosorna man vill programmera -fungerar inte.

Det är ett larm där det sitter en "trekantig" dosa med blinkande lysdioder en bit upp på A-stolpen och något antennliknande trekantig högt upp på vindrutan passagerarsidan, samt en glaskross detektor, det ser ut som något originalmonterat då det sitter ihop med fjärr/centrallås, , vad det är för larm har jag ingen aning om. Ingen kod på nyckeln så startspärr har den inte.

Beställde en svart dosa på nätet, volvo original med två knappar på, bytte batteri för säkerhets skull men det går ej att programmera, läste någonstans att den ska pipa när man trycker på knapp men den jag har är tyst -är det en trasig dosa jag fått?

Alla tips om hur jag får detta att fungera vore välkommet
Bild
av SOS65
Har sökt mer info och tydligen har jag ett VGA (1) larm och då ska man fippla på den där trekantiga enheten på A-stolpen... kan jag få VGA2 fjärr dosa (hade bild på den i första inlägget) att fungera i detta system?
hittade detta på nätet

"Det är viktigt att alla dörrar m.m är stängda. Starta sedan bilen, håll sen ner funktionsknappen på larmdioden på a-stolpen i 3 sekunder tills statusdioden närmst taket (stora lampan på larmdioden) närmst vindrutan, lyser. Släpp knappen.
Sedan ska du med funktionsknappen kunna stega runt mellan de tre olika kodplatserna. Det ser du genom att de olika mindre dioderna (under statusdioden) lyser när du trycker på funtionsknappen. Välj en av dem och tryck på larmdosans knapp. Larmet ska då kvittera "godkännandet" med kod genom snabba blinkningar på larmdioden på a-stolpen."
av SOS65
Det börjar klarna nu när jag hittat bl.a en pdf som beskriver den version jag har, dvs Guard Alarm I
Men vad ska det vara för batterier i denna? har bilen i stugan och tänkte köpa nya batterier till fjärren, tyvärr gick denna bild inte att tyda... GP3 någonting? hittar inget med GP3x men den dosan är det och tänkte vara in på Clas Ohlson
Bild
Användarvisningsbild
av Daniel78
SOS65 skrev: fre 18 aug 2023, 10:04 Det börjar klarna nu när jag hittat bl.a en pdf som beskriver den version jag har, dvs Guard Alarm I
Men vad ska det vara för batterier i denna? har bilen i stugan och tänkte köpa nya batterier till fjärren, tyvärr gick denna bild inte att tyda... GP3 någonting? hittar inget med GP3x men den dosan är det och tänkte vara in på Clas Ohlson
Bild
Det skulle vara trevligt med lite feedback eller åtminstone ett tack.

Men det är kanske bara jag som tycker så……..

Mvh Danne
av SOS65
Har varit på resa, batterier beställda (fanns inga i lokala butikerna)... vänta på dem och test till helgen, bilen står 20 mil bort i stugan. Tack för alla tips.

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]