Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erpe83
Thomasksen skrev:Det var utförligt Bem. Tack!
Hur lång tid efter order brukar man kunna se den inskriven på Volvo Cars? Tror inte jag ens har ett ordernummer.
Jag beställde min i september förra året och jag kunde söka på ordernummer och få status först för några veckor sen. Då med preliminär leverans v9 2024. Enligt säljaren var 6 mån innan leverans vanligt i nuläget.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Limpaan
Min har blivit framflyttad ytterligare två veckor nu... Ny preliminär leverans v2. 2024. Nån annan som har fått liknande besked? Jag som hoppades att det skulle gå åt andra hållet.
av erpe83
Limpaan skrev:Min har blivit framflyttad ytterligare två veckor nu... Ny preliminär leverans v2. 2024. Nån annan som har fått liknande besked? Jag som hoppades att det skulle gå åt andra hållet.
Min blev nyss flyttad V9->V12. Suck.

av perhall
Kan det va valutan som spökar? Tillverkare säljer nog mer till det land där de får bäst betalt...?
av erpe83
Ducati73 skrev:Samma här, V6->V9, kommer vi någonsin få våra bilar?
Det kan man ju undra. Helt otroligt att de fortfarande har dessa leveranstider. Känns ju som övriga tillverkare börjar komma ikapp nu men Volvo hybrid verkar vara helt otroligt svårt att få fram...

av erpe83
leiwi skrev:Bara en undran, vad kommer det sig att man är beredd att vänta på en ny bil i flera år?
I mitt fall förmånsbil med begränsat utbud av märken/modeller att välja mellan. Då jag inte vill ha elbil av olika skäl är v60 Recharge den modell som uppfyller alla mina krav och ger "mest för pengarna". Sitter inte heller i sjön då jag bara kör vidare med den jag har tills den nya kommer.

Dock har jag ställt mig frågan själv flera gånger :)

av perhall
Är inte förklaringen att de skickar bilar till marknader som ger mest betalt? Och vår valuta är ju just nu i källaren. Minns när CHF steg ordentligt häromåret, helt plötsligt kortare leveranstid där o längre på andra håll för många märken
  • 1
  • 297
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 315

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]