NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, min generator gick sönder när jag körde min Volvo v50 1,6Drive men jag hann att köra in på en parkering. Boxerade då bilen till en kompis pappas bilverkstad och plockade ner generatorn och dagen efter köpte jag en ny från biltema och monterade den. Startade bilen och den laddade som den skulle igen men sen när jag ska åka hem så upptäcker jag att bilen inte har något laddtryck. Åker tillbaka till verkstan, kopplade in en felkodsläsare och fick fram en felkod på partikelfiltret. Börja kolla runt lite och såg att en kabel till givaren på partikelfiltret hade gått sönder så lödde ihop den och felkoden försvann, men jag var fortfarande utan laddtryck och jag förstår inte varför. Märkte också att bilen inte varvar mer en 3000 R/min och när den kommer upp i 3000 R/min så är de som att en gammal 740 bensinare står på varvstoppet ungefär.
och efter att den stått några dagar och jag starta och testa varva lite på den igen så rycker den en massa när jag stod på tomgång och när jag gasade, men kan vara fatt motorn är kall och det regnat i flera dagar men är osäker. Är inte svart rök som att den sotar utan är vit rök som den sprutar ut. Har kört bilen 2-3mil ungefär för att försöka få fram nån felkod men får inte nån felkod. innan generatorn gick sönder så laddade turbon som den skulle och motorn gick hur fint som helst. är de någon som varit med om det här förut? Jag tycker de är väldigt konstigt att de inte finns en felkod och att dehär kom efter generator bytet. Jag tar gärna emot alla tips. Mvh linus

Då är där en gul klen kabel mellan[…]

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du […]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]