Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Smörjde upp min kontakt på förardörren för att fixa mitt keyless som glappa. Så långt allt väl men nu får jag inte handtaget på plats. Det vill inte snäppa fast ordentligt. Fastnar i uteläget. Några tips? Jag kanske har skruvat allt för mycket på torxen? Jag vill minnas att när jag gjort detta tidigare snäppte det på plats när jag skruvade fast allt igen men nu händer inget alls.
Fixade det. Infästningen, eller kroken eller vad man ska kalla det, i bilen hade snurrat till sitt stängda läge. Fiskade upp det med ståltråd och vred tillbaka. Satte dit handtaget, smörjde alla andra dörrar men tyvärr funkar inte förarsidan som den ska ändå. Passagerarsidan blev dock bra efteråt
Har samma problem efter smörjt kontakterna
Snurrade endast 5 varv på torxen men när jag ska montera tillbaka det så drar aldrig handtaget tillbaka. Menar du den svarta plastbiten som satt vid torxen? Den flög ner i dörrsidan och lyckas inte fiska upp den.. måste man ha den eller går det att rotera tillbaka det på något vis innan man spänner torxen?
Du måste ha tag i haken och få in handtaget innanför den. Tror det händer när man varit för rädd att skruva för långt och istället blivit för kort. Fiska med något, har använt wn tunn men stark lina där jag fört in en ögla att fiska med.
VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]