Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Kan hända att de tolkar saken olika på olika orter. Jag har frågat när jag besiktigat en av mina bilar då jag hade planer på att ta bort motorn. Inga problem sa de till mig.

Men det enda jag skulle kunna tänka mig vore om torkar armen är bortmonterad och du har motor axeln kvar som kan sätta sig i benet på en gående. Såna saker tänker de på.
Användarvisningsbild
av greeeken
XC90_Executive skrev:
greeeken skrev:Mina är defekta, ja högersidan o inte säger SBP nått 2 år i rad nu
Det kan skilja, trots att det inte ska det. Vet inte riktigt hur mycket anledning jag har att ljuga om en sån sak eller!?
Nej varför ska du ljuga.
Det är väl olika, Kan ha haft tur eller så bryr dom sig inte helt enkelt
Användarvisningsbild
av Funk
Som länken #27 hänvisar till så är det ingen kontrollpunkt. Dom behöver inte fungera eller ens sitta kvar. Demonterar man torkarna så måste man dock ta bort motorerna annars kan man fotgängare skada sig på delarna som sticker ut.
Fungerar dom inte/dåligt men sitter kvar så får torkarna inte stanna i ljusbilden.

Dessa regler är ett par år gamla, tidigare så var dom tvungna att fungera, om dom satt kvar. Ännu längre tillbaka så var man faktiskt tvungen att ha dem fullt fungerande...:shock:

/Thomas
av III
Här kommer svaret, strålkastarrengörare behövs endast på bilar med xenonljus, dessa ska även ha automatisk ljuslängdsreglering (höjdjustering) alt. automatisk nivåreglering. Kan vara bra och tänka på vid ombyggnad.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]