Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knaz
:-D Löst me nyckeln...det visade sig att bilen trodde att en dörr stod öppen när jag körde. Öppna och stänga femtioelavgånger så funkar det bra nu
av Knaz
:-( vart på en långtur med bilen men den går inte "rent" och jag vet inte vad som är fel.
Inga felkoder kommer fram bränsletrycksensor bytt + 5 tändspolar + stift.
Gissar väl på bränsle luftblandningen på nått sätt..
av Knaz
hmm B5254T6 LMM är det den markerade?
(ursäkta att jag frågar och inte bara skruvar loss, men grannarna börjar se less ut på at jag mekar på p-platsen mellan regnskurarna)
Bilagor
LMM3.JPG
LMM3.JPG (68.21 KiB) Visad 383 gånger
av Knaz
Sket i grannarna och meckade innan dom han hem från jobbet. :-D

tvättade LMM:n ,kontakter och visst går den bättre. Men det visar sig till helgen när jag får tid att låta den sträcka
på benen 8-)
av Knaz
Va väl då själva :devil: ... visst blev allt bättre men går ändå inte rent.
Accar gör den, den tjuvstannar inte , tomgången ligger stadigt. Inte ett felmeddelande på
resa mellan stockholm och Sala, men rent går den inte :bored:
Tvätta spjällhus står väl på tur när det inte regnar. Sen vet jag inte vad...
av Knaz
Spjällhus rensat ...blev det bättre? NÄ! :mad: men skitigt var det....
Bilagor
Spjällhuset.jpg
Spjällhuset.jpg (101.13 KiB) Visad 278 gånger
Användarvisningsbild
av Erik Å
Har alla stiften samma ljusgrå färg eller är det något som utmärker sig med att bli sotigare eller vitare..?
Provat Injection Cleaner?
av Knaz
slängde i i full tank...kanske får köra upp halva och sen ha i cleaner igen...stiften har jag inte tagit loss igen...jag beställer nog volvos stift den med 4 pinnar på kanten. Sitter NGK nu . Vem vet kanske fel på ett stift eller att värmetalet inte är rätt.
av Knaz
Nya volvostift i vagnen men jag såg nått annat som jag inte gillade...
Dom gamla tändspolarna hadde ju nått typ rostfärgat damm på sig, speciellt på 5:an ..det har dem nya också så jag börjar tro att det är packningen som "läcker"in . (den är röd)
Då borde det rimligen det gå åt vatten men det gör det inte. Toppen renoverades av gamla ägaren vid 16000 nu lite över 19000så jag trodde det var rester efter dem. Men jag börjar
tro att det inte är helt tätt :-( NGK stiften såg väl hyffsade ut ..ända som jag ser är att 1:an och 5:an verkar gått varmare, dom är "brända " en längre bit.
Bilagor
stift.JPG
stift.JPG (111.38 KiB) Visad 165 gånger

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]

Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet och[…]

B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]