Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns en lång tråd om det:
viewtopic.php?f=70&t=104860&p=1536543#p1536543

Jag har en som har gått strax över 12k mil och är nöjd överlag trots att AC-kompressorn pajade för ett tag sedan. Det är den svagaste i konstruktionen. Man får komma ihåg att det är en "vanlig" V60 som är ombyggd till laddhybrid vilket medför att allt inte är optimalt ur alla perspektiv...
Bor drygt 1,5 mil från närmaste stad och kommer fram och tillbaka på en laddning när det är 15-20 grader ute.
Just AC kompressorn verkar vara en svag och dyr punkt. Kan ju vara värt att kolla om bilen man tittar på har fått den utbytt.
Jag tror att hela bytet till ny AC-kompressor inkl. spolning av systemet mm går på 40-50tkr. Maskinskadeförsäkringen täckte mitt byte och nu har jag Volvos livstidsgaranti så om den pajar igen så kostar det inget. Kan med andra sova lugnt om nätterna, i det avseendet i alla fall... :-)
Tackar för svar. Kan meddela att bilen står på verkstad just nu då hybridsystemet inte verkar fungera som det ska. Bilen har "hoppat" ett antal gånger vid låg fart. Tänk er att starta på fyrans växel ungefär. Den har gått på eldrift vid varje tillfälle. Sitter och läser den gigantiska tråden som henrytuba tippsade om. Vi får se vad verkstan säger och sen tar jag beslut om bilens fortsatta öde
Rolandluleå skrev:Tackar för svar. Kan meddela att bilen står på verkstad just nu då hybridsystemet inte verkar fungera som det ska. Bilen har "hoppat" ett antal gånger vid låg fart. Tänk er att starta på fyrans växel ungefär. Den har gått på eldrift vid varje tillfälle. Sitter och läser den gigantiska tråden som henrytuba tippsade om. Vi får se vad verkstan säger och sen tar jag beslut om bilens fortsatta öde
Jag hade sprungit långt åt ett annat håll om inte verkstaden på ett tydligt sätt kan förklara vad de gjort och vad felet var.

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]